انتقال علیرضا فرشی و رستم کاظم پور به سلول انفرادی دو نفره*****

آذوح: علیرضا فرشی و رستم کاظم پور از فعالین مدنی آذربایجان جنوبی که به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری بازداشت شده بودند، به سلول انفرادی دو نفره منتقل شدند. این امر به دلیل فشار بیشتر بر این فعالین و گرفتن اعتراف اجباری برای اتهامات بی اساس صورت گرفته است. خبر مذکور را علیرضا فرشی در تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود اعلام داشته است. وی 50 روز را در سلول انفرادی زندان اوین به سر برده بود.
مهندس علیرضا فرشی فعال مدنی شناخته شده آذربایجان جنوبی که روز دوم اسفند ماه سال گذشته و درمراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری توسط نیروهای امنیتی نسیم شهر تهران بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل گردیده بود روز چهارشنبه 20 فروردین در یک تماس تلفنی کوتاه اظهار داشت که پس از گذشت 50 روز, از سلول انفرادی به سلول دو نفره منتقل گردیده است . همچنین فرشی عنوان نموده که دیگر بازداشتی منتقل شده به این سلول رستم کاظم پور, دیگر فعال مدنی آذربایجانی است که در تاریخ 17 اسفند سال گذشته و به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری دستگیر گردیده بود .
  در روزهای گذشته نیز اکبر آزاد فعال سیاسی شناخته آذربایجانی که درتاریخ دوم اسفند سال گذشته و در ارتباط با این موضوع بازداشت شده بود در تماس تلفنی خود با خانواده اش ازوضعیت وخیم معده خود خبر داده است .
اکبر آزاد در تماس تلفنی با خانواده خود اظهار داشته است که بیماری معده اش عود کرده است به طوری که قادر به تحمل درد نمی باشد. این فعال مدنی در حالی که احتمال داده است سرطان معده اش عود کرده است اظهار داشته است که مسوولان زندان اوین از مداوا و ارسال وی به پزشک خودداری میکنند.
همچنین قابل ذکر است مراجعه خانواده استاد آزاد به دادگاه و زندان بی نتیجه مانده است.
این در حالی است که بر اساس آیین نامه زندان و زندانیان و همچنین دیگر مقررات داخلی و اسناد بین المللی، در صورت بیماری یک زندانی، مسوولین زندان موظف هستند هر چه سریعتر بیمار را برای مداوا به پزشک ارسال نمایند.
منصور فتحی  فعال آذربایجانی و مالک مجتمع برگزاری این مراسم نیز با سپری نمودن قریب یک ماه بازداشت, در   مورخه 28 اسفند ماه و با قرار وثیقه سنگین 50 میلیون تومانی آزاد گردیده است.
گفتنی است بهنام شیخی– حمید منافی و محمود اوجاقلو دیگر بازداشت شدگان مرتبط با این مراسم نیز در وضعیت نامعلومی به سر می برند . خاطر نشان می شود اسفند سال گذشته حکومت ایران با یوروش به مراسمات روز جهانی زبان مادری در تهران و اهر ده ها فعال تورک شرکت کننده در این مراسمات را بازداشت نمود  . 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn