حمید منافی در اولین تماس تلفنی خود با خانواده اش : بازداشت ما غیر قانونی است

آذوح: صبح امروز 23 فروردین ماه , حمید منافی , فعال مدنی آذربایجانی که در ارتباط با مراسم روز جهانی زبان مادری بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شده بود , پس از گذشت نزدیک به 40 روز بی خبری کامل از وی , موفق به برقراری اولین تماس تلفنی خود با خانواده اش شد
حمید منافی در این گفتگوی کوتاه تلفنی اش عنوان نموده که بازداشت ما به خاطر شرکت در روز جهانی زبان مادری غیر قانونی بوده و این باور مؤکد من از همان لحظه بازداشتم تا بدین روز بوده است.
گفتنی است غیر از حمید منافی 5 تن از دیگر فعالین مدنی آذربایجانی، بنام های اکبر آزاد , علیرضا فرشی , بهنام شیخی , رستم کاظم پور و محمود اوجاقلو در ارتباط با این موضوع ( شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران ) در بند 209 زندان اوین در بازداشت به سر می برند . بهنام شیخی , رستم کاظم پور و محمود اوجاقلو 3 تن از فعالینی هستند که هنوز موفق به برقراری تماس با خانواده های خود نشده اند . در این بین وضعیت جسمی اکبر آزاد و بهنام شیخی نگران کننده گزارش می شود . پیش تر اکبر آزاد در تماس تلفنی خود با خانواده از احتمال تشدید سرطان معده اش خبر داده و شاهدان عینی نیز از اعتصاب غذای بهنام شیخی خبر داده اند . افزودنی است ؛ منصور فتحی دیگر بازداشتی این مراسم نیز پس از سپری نمودن نزدیک به یک ماه بازداشت در تاریخ 28 اسفند و به قرر وثیق 500 میلیون ریالی آزاد شده است.
لازم به ذکر است که در دوم اسفند ماه سال گذشته ماموران امنیتی حکومت ایران در اقدامی سازمان یافته به مراسمات روز جهانی زبان مادری فعالین تورک آذربایجانی در نسیم شهر تهران و شهرهای آذربایجان یورش برده و ده ها نفر را بازداشت نمود .
50000000
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn