با عقب نشینی مسولان زندان تبریز از رفتار غیرقانونی خود محمود فضلی به اعتصاب غذای خویش پایان داد*****

آذوح: محمود فضلی فعال باسابقه سیاسی آذربایجان، عصر امروز به اعتصاب غذای خود پایان داد.
محمود فضلی پس از گذشت 10 روز از اعتصاب غذای خود امروز چهارشنبه 27 فروردین به اعتصاب غذای خود پایان داد. مسوولان زندان مرکزی تبریز با پافشاری این فعال مدنی مجبور به پذیرش خوسته های وی شده و قول داده اند که وی را به بند قبلی خود انتقال داده و لایحه اعتراضی اش را به دیوان عالی بفرستند.
قابل ذکر است محمود فضلی از روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده بود که در این مدت  بیماری معده وی عود کرده ودچار کمر درد شدیدی شده بود.
گفتنی است روز پنج شنبه 14 فروردین ماه، رئیس زندان تبریز، علی استادی، در طی بازدید از بندهای مختلف این زندان، در بند 12 با برخی از فعالین مدنی دربند آذربایجان جنوبی روبرو شده و طی رفتاری زننده اقدام به توهین و تعداد برخی از ایشان به خصوص محمود فضلی نموده است. استادی خطاب به فضلی با سخنانی توام با دشنام و تهدید در خصوص اعتراض وی بخاطر کار شکنی مسئولین زندان در امر ارسال اعاده دادرسی اش به دیوان عالی کشور توهین نموده است. در پی پاسخگویی و اعتراض محمود فضلی به این سخنان توهین آمیز، استادی در اقدامی غیر قانونی وی را به بند 7 مخدره زندان تبریز که از جمله خطرناکترین و آلوده ترین بندهای زندان در سراسر جغرافیای ایران می باشد، منتقل نموده است.
محمود فضلی به دلیل اعتراض به این اقدام غیر قانونی و توهین آمیز رییس زندان دست به اعتصاب غذا زده و خواهان بازگشت به بند قبلی خود و هم چنین عذرخواهی استادی شده بود.
شایان ذکر است محمود فضلی که بارها به دلیل فعالیتهای خود در راستای احقاق حقوق ملت آذربایجان دستگیر و حبس شده است، در دی ماه سال 91 به همراه بهبود قلیزاده، آیت اله مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی و شهرام رادمهر به دستور حسن هاشم زاده، قاضی مشهور ناقض حقوق بشر  توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر و در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 9 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. رای شعبه سوم نیز در شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی ایمانی تایید شد. این فعالین در اعتراض به حکم ناعادلانه دادگاه دست به اعتصاب غذا زدند اما مسولان قضایی آنان را به زندان رجایی شهر تبعید کرده و پس از چند ماه به زندان مرکزی تبریز بازگرداندند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn