احتمال انحلال ذوب آهن قروه*****

آذوح: حامد قادرمرزی، نماینده شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در مورد تعیین وضعیت کارگران اخراجی ذوب آهن زاگرس با اشاره به اینکه زمانی افرادی در این واحد صنعتی با لیسانس پرستاری ماهی بیست و پنج میلیون تومان حقوق دریافت کرده اند افزود آنان تضییع کنندگان اصلی حقوق کارگران هستند.
او در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که فرماندار وقت قروه می بایست به مسأله مشکلات کارگران رسیدگی می کرده که این کار را انجام نشده است.
قادرمرزی افزود: برخی آقازاده ها به مدت هشت سال است که از ذوب آهن قروه در بخش جنوب شرقی آذربایجان  حقوق دریافت می کنند بدون آنکه حتی یک روز در کارخانه حضور پیدا کرده باشند.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین فاش ساخت که در سالیان گذشته و در کارخانه ذوب آهن قروه برای چهارصد و پنجاه نفر لیست بیمه ارسال شده در حالی که این کارخانه فقط حدود 300 نفر کارگر داشته است.
قادرمرزی دلیل این وضعیت را حذف و برکناری متخصصین آذربایجانی از مدیریت کارخانه ذوب آهن و انتصاب افراد غیرمتخصص فارس اما با رویکرد سیاسی خاص دانست که درآمدهای حاصله از فعالیت کارخانه ذوب آهن را در جاهایی غیرمرتبط برای مقاصد سیاسی و فرهنگی خاص هزینه کرده و اردوهای سیاسی و فرهنگی با هزینه ی ذوب آهن به نقاط مختلف انجام شده در حالی که اصلاً کارگران ذوب آهن در این اردو حضور نداشته اند.
قادرمرزی همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای احقاق حقوق کارگران اخراجی ذوب آهن از اخذ حکم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات کارگران خبر داد و با اشاره به اینکه ذوب آهن قروه حدود یکصد میلیارد تومان بدهکار است از تلاش های وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی برای احقاق حقوق کارگران قدردانی کرد.
حامد قادرمرزی همچنین تأکید کرد که سهام کارخانه ذوب آهن قروه متعلق به برخی شرکت های اقماری نیمه خصوصی و نیمه دولتی بوده که 72 درصد سهامداران راضی به پرداخت مطالبات هستند اما 28 درصد باقیمانده به این قضیه رضایت نمی دهند.
محمدصدیق عزیزی، نماینده ی کارگران کارخانه ذوب آهن قروه  اظهار داشت که شنیده ها حاکی از آن است که وزیر کار دستور انحلال شرکت فولاد زاگرس را صادر کرده است و ضمن اعتراض به این دستور افزود در صورت انحلال کارخانه، کارگران هیچ گونه حق و حقوقی دریافت نمی کنند و در این صورت سیصد نفر به تعداد بیکاری های شهرستان قروه افزوده می شود. او خواسته ی کارگران را احیای کارخانه و اشتغال بکار مجدد کارگران است.
عزیزی ضمن تایید اظهارات دکتر حامد قادرمرزی نماینده شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، مدیر فعلی کارخانه را فردی به نام الف-مولابیگی معرفی کرد اما غالب مشکلات کارگران را به دوره ی مدیریت فردی بنام هـ- نوری نسبت داد که  ظرف یکسال با لیسانس پرستاری مبلغ 320 میلیون تومان معادل ماهی 26 میلیون تومان حقوق و پاداش دریافت کرده است.
نماینده کارگران اخراجی به این مسأله نیز اشاره کرد که در زمان بروز مشکلات کاری میان کارگران و آقای هـ. نوری از ذوب آهن قروه به فرماندار وقت قروه پناه برده و ایشان در پاسخ به کارگران اظهار داشته است که شما حق هیچگونه اظهارنظری در مورد آقای نوری را ندارید.
در ادامه ی پیگیری وضعیت کارگران اخراجی ذوب آهن، فرماندار قروه  گفت: خبر انحلال کارخانه فولاد زاگرس صحیح نیست و ما با جدیت موضوع مطالبات و حقوق معوق کارگران را پیگیری می کنیم.
شیخی زاده به تاریخ و زمان دقیق پرداخت این مطالبات اشاره ای نکرد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn