تعیین زمان محاکمه 6 تن از فعالین مدنی دستگیر شده در تهران در روز زبان مادری*****

آذوح: اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی، رستم کاظم پور، حمید منافی و محمود اوجاقلو 6 تن از فعالین مدنی آذربایجانی که به علت شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده بودند , هفته آینده در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامشهر مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.
بنا به اطلاعات دریافتی از خانواده های این فعالین؛ رجبی بازپرس پرونده  این فعالین آذربایجانی اعلام داشته است که تاریخ محاکمه فعالین یاد شده روزهای دوم و سوم اردیبهشت در نظر گرفته شده است.
  در این بین خبر می رسد رستم کاظم پور بهنام شیخی و محمود اوجاقلو 3 تن از بازداشت شدگانی که شرایط نگهداری آنها نامعلوم گزارش می شد، موفق به برقراری اولین تماس تلفنی با خانواده های خود شده اند . گفتنی است پیش تر منصور فتحی دیگر بازداشتی این پرونده نیز در تاریخ 28 اسفند و به قرار وثیقه 500 میلیون ریالی آزاد شده بود . همچنین در این میان عزیز فرشی یکی از فعالین حاضر در مراسم فوق نیز که در پی یورش نیروهای امنیتی – نظامی نسیم شهر مجبور به دفاع از خود گشته بود با اتهام درگیری فیزیکی با مأمورین حکومتی روبرو شده است.
یاد آور می شود در دوم اسفند ماه سال گذشته نیروهای امنیتی – نظامی نسیم شهر با یورش به مراسم فعالین مدنی آذربایجانی که به مناسبت روز جهانی زبان مادری گرد هم آمده بودند ده ها نفر از جمله چندین کودک را بازداشت نمودند . این برخورد ادامه برخوردهای سازمان یافته ای بود که در روزهای قبل از آن مراسم بر علیه فعالین زبان مادری در سراسر آذربایجان اعمال شده بود
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn