آخرین اخبار از حمید منافی، فعال مدنی دربند آذربایجان

آذوح: در حالی که نیروهای امنیتی ایران بدون هیچ دلیلی فعالین شرکت کننده در مراسم روز جهانی زبان مادری را در نسیم شهر دستگیر کرده اند، هم اکنون نیز مقامات قضایی به رفتارهای غیرقانونی خود ادامه می دهند. حمید منافی نادارلی که یکی از دستگیر شدگان در این مراسم بود نزدیک به 2 ماه است که بلاتکلیف در زندان به سر میبرد و مقامات قضایی با رفتار زننده خود خانواده این فعال را نیز آزرده کرده اند.
به گزارش گوناز تی وی؛ بر اساس اخبار رسیده به گوناز تی وی مقامات قضایی از دادن پاسخ به خانواده حمید منافی خودداری کرده و این فعال مدنی را در زندان مورد آزار و اذیت قرار داده اند. بر اساس این اخبار خانم سپیده نیازی همسر حمید منافی بارها به دادگستری اسلامشهر مراجعت کرده لکن قاضی پرونده با رفتار توهین آمیز خود اظهار داشته است که آقای منافی به ماموران ما هیچ چیز نمیگوید و قصد همکاری با ما را ندارد.
این سخنان قاضی پرونده به خوبی نشانگر آن است که مقامات قضایی قصد دارند تا با تحت فشار دادن این فعال مدنی آذربایجان و شکنجه او، وی را به اعتراف اجباری واداشته و مجبور نمایند که اتهامات کذایی را قبول نماید. این در حالی است که شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت روز زبان مادری در نسیم شهر تهران هیچ عمل غیر قانونی انجام نداده و صرفا خواستار حقوق زبانی خود شده اند. از طرف دیگر اخذ اعتراف اجباری غیر قانونی بوده و هیچ اعتبار حقوقی ای ندارد.
همچنین خبرها حاکی از آن است که مامورین امنیتی حمید منافی را در زندان مورد آزار و اذیت قرار داده اند به طوری که این فعال مدنی در آخرین تماس تلفنی با خانواده خود اظهار داشته است که در قلب خود درد شدیدی را حس می کند.
یاد آور می شود در دوم اسفند ماه سال گذشته نیروهای امنیتی – نظامی نسیم شهر با یورش به مراسم فعالین مدنی آذربایجانی که به مناسبت روز جهانی زبان مادری گرد هم آمده بودند ده ها نفر از جمله چندین کودک را بازداشت نمودند . این برخورد ادامه برخوردهای سازمان یافته ای بود که در روزهای قبل از آن مراسم بر علیه فعالین زبان مادری در سراسر آذربایجان اعمال شده بود.
همچنین اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی، رستم کاظم پور، حمید منافی و محمود اوجاقلو 6 تن از فعالین مدنی آذربایجانی که به علت شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده بودند , دوم و سوم اردیبهشت ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامشهر مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn