جو سازی جهت جدا سازی شهرستانهای خلخال و کوثر از اردبیل و الحاق آنان به استان گیلان

آذوح: جلیل جعفری نماینده مردم خلخال و کوثر ظهر شنبه مورخه 30 فروردین 1393 در جلسه شورای برنامه ریزی و امور زیر بنایی گفت: مردم شهرستان خلخال و کوثر تمایل به تغییر استان مبدا تصمیم گری خود دارند. وی اظهار کرد درخواست مردم منطقه مبنی بر الحاق این دو شهرستان به استان گیلان است.
به گزارش گوناز تی وی؛ حکومت کنونی فارس پرست که با نقاب اسلامی زمام امور را به دست گرفته و ادامه دهنده سیاست های ضد تورک پهلوی ها می باشد، همواره سعی بر تعییرات سیاسی زیادی به دشمنی با آذربایجان جنوبی نموده است. اکنون نیز با آماده سازی اذهان عمومی سعی بر اقدام فاشیستی جدیدی دارد.
تغیرات سیاسی آذربایجان جنوبی تنها یک نمونه از این سیاستها می باشد. تفکیک آذربایجان جنوبی و سلب نام شریف آذربایجان از آن، بهترین راه برای آسمیله کردن نسل جدید می باشد. نسل جدیدی که با نامهای فارسی و زبان فارسی و جغرافیایی که نامهای فارسی دارد پروش می یابد. چنین نسلی غریبه به فرهنگ و زبان و تمدن آذربایجان خواهند بود.
در سال 72 استان اردبیل تفکیک شد و نام آذربایجان از آن گرفته شد. حکومت ایران به خاطر سیاستهای از پیش تعیین شده و ترس از آذربایجان جنوبی، از نامگذاری آن به عنوان آذربایجان شرقی برای اردبیل و آذربایجان مرکزی برای تبریز امتناع نمود. شهرستان آستارا و بندر انزلی که از خاک آذربایجان میباشند تقدیم گیلان و همچنین شهرستان بیجار تقدیم کردستان شد. نام آذربایجان از زنجان نیز سالها پیش برداشته شد.
اکنون نیز حکومت فارس ایران در ادامه همین سیاست های کثیف اقدام به آماده نمودن اذهان جهت تفکیک شهرستان های خلخال و کوثر از استان اردبیل و الحاق آنان به استان گیلان می باشد. با بررسی جغرافیای سیاسی منطقه به راحتی می توان به حساسیت این امر پی برد. تا جایی که باید به عنوان هشدار و اخطاری برای آینده آذربایجان جنوبی نام برد.
سیاست حساب شده پیشروی اکراد مهاجر در آذربایجان غربی و سیاستهای تغییرجغرافیایی منطقه جنوب استان اردبیل، خبر از اقدامات پشت پرده فارسستان به همکاری اکراد می باشد که روز به روز دشمنی خود با آذربایجان جنوبی را تشدید می کنند.
شهرستان خلخال به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در بین چهار استان اردبیل، تبریز، زنجان و گیلان از جمله شهرهای مهم و استراتژیک آذربایجان جنوبی در زمینه ارتباطی منطقه است. تنها تصور اینکه این اقدام صورت بپذیرد، بسیار خوفناک و تهدید آور است. با نیم نگاهی به بعضی از نقشه های جعلی اقلیمک کردستان عراق و بررسی اقدامات حکومت ایران در ارومیه و جنوب استان اردبیل، به واقعیت این امر پی خواهیم برد که نژاد پرستان فارس میخواهند که تجربه تلخ و ننگین ترکمنچای را دوباره به آذربایجان جنوبی تحمیل کنند و آذربایجان جنوبی را مجدد به دوقسمت تقسیم کنند. لذا آذربایجان جنوبی این مورد را باید برای خود تهدید جدی به حساب آورد. چرا که آینده آذربایجان جنوبی در گرو عکس العمل اکنون مردم به این اقدامات می باشد.
چگونه می توان به راحتی جغرافیای سیاسی منطقه را تغییر داد؟
کافیست محرومت تحمیلی خلخال و کوثر را بررسی کنیم. محرومیتی که با توجه به موقعیت منطقه، بحرانی و غیر قابل تصور است. تمامی این محرومیتها به قصد و از پیش تعیین شده است. حال با آماده نمودن اذهان و دادن وعده و وعید به راحتی میتوان مردم منطقه را متقاعد نمود که مسئولان مرکزی استان مقصر محرومیت منطقه می باشند و با الحاق به استان گیلان، نقطه امیدی به رفع محرومیتها از منطقه خواهد بود.
حکومت ایران نه تنها طرح ها و پروژه های مهم را به اتمام نمی رساند، بلکه با اجرائی نکردن طرح های کوچک در مناطق محروم نیز به محرومیت منطقه می افزاید. با اینکه مسئولان حکومت می دانند مردم منطقه بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغول هستند پروژه هایی از جمله سدهای معیشتی، جاده های بین مزارع، استخر، بند های انحرافی و ... را به بهانه های مختلف ناتمام باقی می گذارند. مردم منطقه با کمی تبلیغ، مسئولین مرکزی استان را مورد انتقاد قرار خواهند داد.
سرمایه گذاران بخش خصوصی هم تحت تاثیر این اقدامات حکومت دست از سرمایه گذاری در مناطق محروم خلخال و کوثر بر می دارند. در شهرستان کوثر روند کند واگذاری زمین به کارخانه پرلیت و فولاد نورد کوثر باعث شده تا با توجه به سرمایه گذاری 100 میلیاردی، سرمایه گذار از سرمایه گذاری و اشتغالزایی در منطقه دل سرد شود و باعث می شود از هرگونه همکاری در راستای سرمایه گذاری و اشتغالزایی منصرف شود.
حال در طی چند روز اخیر نماینده مردم خلخال و کوثر و برخی دیگر از مسئولان حکومتی منطقه با رسانه ای کردن مشکلات مردم به این مسئله تاکید می کنند که تمامی این کمبودها از مسئولان مرکزی استانی می باشد. تا جایی که جلیل جعفری صراحتا اعلام نمود که ؛ "مسئولان استان اردبیل نسبت به رفع محرومیت در این دو شهرستان جنوبی بی توجه هستند و مردم منطقه خواهان الحاق آنان به استان گیلان می باشند."
امید آن که ملت غیور آذربایجان جنوبی اجازه تغییرات سیاسی جدید بر ضد تمامیت ارضی آذربایجان جنوبی را ندهند.
گوناز تی وی
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn