شب شعر "وطن" در دانشگاه مراغه برگزار شد

آذوح: روزگذشته شب شعر وطن از سوی کانون آذربایجان شناسی دانشگاه مراغه برگزار شد.
به گزارش اویان نیوز، سه شنبه ۲اردیبهشت۹۳ شب شعری از سوی کانون آذربایجان شناسی دانشگاه مراغه با حضور استادان، دانشجویان، شعرا، اعضای انجمن اوحدی و شاعران مهمانی از شهر بناب در سالن آمفی تئاتر فجر دانشگاه مراغه برگزارشد.
در این شب شعر، تمامی اشعار به زبان تورکی آذربایجانی قرائت شد.
این مراسم با استقبال کم نظیر دانشجویان دانشگاه مراغه همراه بود به گونه ای که تعداد کثیری از دانشجویان به صورت ایستاده در این مراسم حضور داشتند.
بعد از پایان سخنان موسوی، معاون فرهنگی دانشگاه مراغه بهزاد ملک زاده مدیر مسئول کانون آذربایجان شناسی با تشریح برخی از فعالیت های کانون گفت: ما تعدای دانشجو هستیم که با تکیه بر عشق به زبان مادری و غنای آن با تلاش در فعالیت های فرهنگی و سعی در حل مشکلات آذربایجان یکجا جمع شده ایم و اساس مان را در حفظ و صیانت از زبان تورکی آذربایجانی می دانیم، چرا که در نبود زبان تورکی هویت ما زیر سوال می رود.
بعد از پایان سخنان مدیر مسئول کانون آذربایجان شناسی برخی از اعضای کانون اوحدی و دانشجویان شعرهای خود را قرائت کردند، که با تشویق و استقبال حضار روبرو گشت.
رضا جودت نماینده کانون اوحدی مراغه با تشریح نحوه داوری در خصوص شعرهای رسیده به کانون توضیح داد: بدون در نظر گرفتن زبان، سبک و ژانر شعر، با ارزیابی برخی از اشعار، شعرهای قرائت شده با در نظر گرفتن برخی خواست و نگاه ها ترتیب بندی و انتخاب شده اند وگرنه هیچ شعری را برتر از شعر دیگر نمی توانیم ببینیم.
بدین ترتیب شعرآرازداود کارگر ، شعر گئجه لر امیر طاهری و شعرسنی آختاریرام حسین مرادی از سوی هیئت داوران به عنوان اشعار برتر برگزیده شدند.
در ادامه شعر طنز ماهواره خانم نعمتی موجب شور مضاعف در این شب شعر گردید؛ این شعر طنز با استقبال و تشویق شدید دانشجویان روبرو گشته و در پایان از وی تقدیر بعمل آمد.
از بدو افتتاح کانون آذربایجان شناسی دانشگاه مراغه همه ساله شب های شعر در این دانشگاه با استقبال پور شور دانشجویان برگزار می شود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn