بئی کندی: دعوا بر سر حفر چاه، روستای ٦٠٠ خانواری را با تخلیه مواجه کرده است*****

آذوح: طی چند سال گذشته روستای رحیم‌خان از توابع شهرستان بوکان با مشکل بی‌آبی روبه‌رو هستند و قنات خوشگلدی که منبع تامین آب آشامیدنی و آبیاری این روستا می‌باشد، خشک شده است.
روستای رحیم خان که بیش از ٢٥٠٠ نفر جمعیت دارد به گفته ساکنین این روستا، آب آشامیدنی روستا و همچنین آب آبیاری ٦٠٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی این روستا بیش از ٣٠٠ سال است که از قنات خوشگلدی تامین می‌شود.
ساکنین روستای رحیم خان بوکان می‌گویند یکی از "افراد وابسته به حکومت" در نزدیکی قنات خوشگلدی اقدام به حفر چاه نموده و این باعث خشکی قنات شده و برای این مسئله هر بار که اقدام به ثبت شکایت می‌کنند، دادگاه رای به نفع این فرد صادر می‌کند.
مشکل بی‌آبی روستای رحیم خان به حدی رسیده که ساکنین این روستا تا نهاد ریاست جمهوری اقدام به تنظیم شکوایه نمودند و روز جمعه بیست و نهم فروردین‌ماه امسال نماینده شهر بوکان در مجلس بهمراه فرماندار این شهر از روستای رحیم خان دیدن کردند.
روستای رحیم خان واقع در شمال شهرستان بوکان با جمعیتی بالغ بر ۲۱۵۰ نفر و ۵۸۵ خانوار و داشتن ۶۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی بزرگترین روستای شهرستان بوکان به حساب می‌آید که بیشتر مردم روستا در بخش کشاورزی فعالیت دارند و به مدت ٥ سال است با مشکل کم آبی روبه‌رو هستند.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn