هجوم مامورین امنیتی به خانه یکی از فعالین مدنی آذربایجان در اردبیل

آذوح: ادامه رفتارهای غیر قانونی مقامات امنیتی ایران و فشار بر فعالین مدنی آذربایجان، مامورین امنیتی به منزل یکی دیگر از این فعالین در اردبیل هجوم آورده اند.



بر اساس اخبار رسیده, جعفر رستمی راد از فعالین ملی آذربایجان جنوبی یک شنبه 31 فروردین از طرف اداره اطلاعات شهرستان اردبیل احضار شده است لکن به دلیل غیر قانونی بودن اظهار از رفتن به اداره اطلاعات خودداری است. ماموران امنیتی ایران نیز در پی عدم مراجعت جعفر رستمی راد به اداره اطلاعات خشمگین شده و روز سه شنبه 2 اردیبهشت به خانه پدری این فعال مدنی هجوم آورده اند. این مامورین به دلیل اینکه جعفر رستمی راد در منزل نبوده است نتوانسته اند وی را دستگیر نمایند.



مامورین با این هجوم غیر قانونی فضای رعب و وحشت در همسایگان ایجاد کرده و  خانواده جعفر رستمی و همسایگان را آزرده کرده اند.



گفتنی است مامورین امنیتی ایران بدون مجوز قانونی و به صورت وحشیانه بارها منزل فعالین مدنی آذربایجانی را مورد هجوم قرار داده اند. از طرف دیگر بر اساس قوانین ایران احضار یک شخص صرفا باید از طریق دادگستری و با احضاریه کتبی به عمل آید لذا احضار شخصی توسط اداره اطلاعات اعتبار حقوقی نداشته و غیر قانونی است



گوناز تی وی





Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn