روحانی از کنار ردصلاحیت‌های گسترده کانون وکلا گذشت

آذوح: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران امروز شنبه سوم اسفندماه با هیأت‌های مدیره کانون‌های وکلای دادگستری دیدار کرد اما سخنی از ردصلاحیت‌های اخیر در انتخابات هیأت مدیره کانون‌ وکلای دادگستری مرکز نگفت.
به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن روحانی در این دیدار به سخنان کلی درباره نقش وکلا در جامعه بسنده کرد و گفت “وکیل در سیستم قضایی جایگاه بسیار مهمی دارد” و “وکلا خادمان حقوقی ملت ایران هستند.
رئیس‌جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از “استقلال وکلا”، گفت: “وکیل در ایفای وظیفه حرفه‌ای خود باید مصون از هرگونه تعقیب باشد و مرجع رسیدگی‌کننده به مشکلات و مسائل حرفه‌ای وکلا، کانون وکلاست.”
حسن روحانی در حالی از مصونیت و استقلال وکلا سخن می‌گوید که دادگاه انتظامی قضات روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه، ردصلاحیت ۲۹ تن از نامزدهای بیست‌وهشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز را ابلاغ کرد.
چندین وکیل دادگستری چنین ردصلاحیت‌هایی را برخلاف اصل استقلال کانون وکلای دادگستری دانسته و از این‌که نهاد دیگری برای کانون وکلا تعیین تکلیف می‌کند ابراز تأسف کرده‌اند.
آن‌ها همچنین گفته‌اند بیشتر ردصلاحیت‌شدگان وکلای حقوق بشری هستند و بعضی از آن‌ها بعد از انتخابات سال ۸۸ وکالت برخی از زندانیان را به عهده گرفته‌اند.
روحانی در سخنان امروز خود تأکید کرد: “به‌عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم که استقلال وکلا اصلی مسلم است که دولت بر آن تأکید دارد.”
وی همچنین گفت: “دولت نسبت به حقوق وکلا و برای دفاع از حقوق شما که بالطبع حمایت از حقوق ملت است، مصمم است و حتماً لایحه جامع وکالت را دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد.”
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn