چهارمین روز اعتراض و اعتصاب کارگران پتروشیمی فجر

آذوح: ده‌ها تن از کارگران پیمانی پتروشیمی فجر، در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده بر نماینده صنفی خود، برای چهارمین روز، دست از کار کشیدند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا):  از صبح امروز شنبه، پنجم بهمن‌ماه، نزدیک به ۱۵۰ کارگر پیمانی واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی فجر، در اعتراض به تصمیم شرکت پیمانکاری “رامپکو” مبنی بر جلوگیری از ورود “عباس رضایی”، فعال کارگری به این کارخانه، بار دیگر دست به اعتصاب زده‌اند.
خبرگزاری اینا به نقل از برخی از منابع کارگری خود نوشته است که عباس رضایی، به خاطر مصاحبه با رسانه‌های رسمی کشور و اطلاع‌رسانی در خصوص شرایط نامناسب کارگران، به محل کارش ممنوع الورود شده است.
    کارگران پیمانی پتروشیمی فجر، علاوه بر اعمال محدودیت‌های بر نماینده صنفی خود، نسبت به عدم افزایش ۲۲ درصدی حقوق و مزایای کاری خود هم معترضند.
به نوشته ایلنا، “کارگران معترض معتقدند کارفرما و پیمانکار پتروشیمی فجر، تلاش می‌کنند با فشار به نماینده صنفی شان، از اطلاع رسانی سایر کارگران پیرامون مشکلات صنفی‌شان جلوگیری کنند.”
مسئول روابط عمومی پتروشیمی فجر، در روز اول اعتصاب کارگران، این گزارش‌ها را تکذیب کرده بود و گفته بود که جلوگیری از ورود نماینده کارگران به کارخانه، به مصاحبه‌های وی با رسانه‌ها ربطی ندارد.
اعتراض‌های کارگران پتروشیمی فجر از سه‌شنبه هفته پیش آغاز شده است.
کارگران پتروشیمی فجر، علاوه بر اعمال محدودیت‌های بر نماینده صنفی خود، نسبت به عدم افزایش ۲۲ درصدی حقوق و مزایای کاری خود هم معترضند.
خبرگزاری ایلنا چندی پیش نیز نسبت به اعمال فشار بر شماری از فعالان کارگری، به‌ سبب اطلاع‌رسانی از مسائل صنفی‌شان هشدار داده و نوشته بود که این فشارها، ظرف یک ماه گذشته وارد مرحله تازه‌ای شده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn