حکومت اردوغان شبکه “تویتر” را در ترکیه فیلتر کرد

آذوح: دولت ترکیه شامگاه شبکه “تویتر” را پس از گذشت چند ساعت از تهدیدات رجب طیب اردوغان در این خصوص، فیلتر کرد.
به گزارش خبرگزاری‌های ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پنج‌شنبه تهدید کرد با توجه به پخش کلیپهای صوتی در تویتر توسط افراد ناشناس که گفته می‌شود فساد در نزدیکان نخست وزیر را فاش می‌کند‌، این پایگاه اینترنتی را فیلتر خواهد کرد.
اردوغان در تجمع انتخاباتی در استان “بورسا” در غرب ترکیه با اشاره به انتقادات برخی کشورهای اروپایی گفت :”تویتر را فیلتر می‌کنیم، برای من مهم نیست جامعه بین‌المللی چه می‌گوید، آنها قدرت جمهوری ترکیه را خواهند دید.
در همین حال نمایندگی شرکت “تویتر”، در ترکیه روز پنج‌شنبه پس از سخنرانی اردوغان درباره فیلتر این شبکه، اعلام کرد مسئله فیلتر شدن تویتر در ترکیه را بررسی خواهد کرد. این شبکه در وبسایت خود به کاربرانش توصیه کرد که بطور موقت برای ارسال پیام از گوشی‌های تلفن همراه استفاده کنند تا در آینده مشکل حل شود.
اتحادیه اروپا فیلتر تویتر در ترکیه را محکوم کرد
در همین حال، نلی کروس، کمیسر امور فن آوریهای جدید اروپا شامگاه پنج‌شنبه اعلام فیلتر شدن پایگاه اینترنتی تویتر در ترکیه را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه کروس با اعلام این خبر گفت:” فیلتر تویتر در ترکیه بی دلیل و بی فایده است و این اقدامی بزدلانه به شمار می آید.
وی افزود :” مردم ترکیه و جامعه بین المللی این مسئله را سانسور می دانند ودر واقع همینطور است.
العربیه
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn