حملات هوایی روسیه در سوریه وارد دومین روز خود شد

آذوح: روسیه روز پنجشنبه به حملات هوایی در سوریه ادامه داد. خبرگزاری های غربی به نقل از برخی فعالان سوریه می گویند عملیات هوایی روسیه شبه نظامیان مورد حمایت «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا یا سیا را هدف قرار داد.
در همین حال روسیه این اتهام آمریکا و شبه نظامیان سوری که حملات هوایی اش در روسیه افرادی به غیر از پیکارجویان داعش را هدف قرار داده، رد کرد.
مسکو اولین حملات هوایی خود را روز چهارشنبه در سوریه آغاز کرد و مناطقی نزدیک حمص را هدف قرار داد. دولت سوریه گفت این حملات به درخواست دمشق صورت گرفته است.
یک منبع در پنتاگون که مایل به انتشار نامش نبود به صدای آمریکا گفت گروه های افراطی در شهرهایی ماننده رقه و حلب و همچنین شرق «دیر-ال زور» متمرکز هستند ولی در حمص مخالفان دولت بشار اسد حضور دارند.
سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه به خبرنگاران در نیویورک گفت اتهامات وارد شده به روسیه بی اساس است. او در پاسخ به این سوال که آیا احتمالا در حملات هوایی روز چهارشنبه سوریه غیرنظامی نیز کشته شده اند، اظهار بی اطلاعی کرد.
او این سخنان را روز چهارشنبه و پس از جلسه ای با جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد. آقای کری گفته بود ایالات متحده و روسیه برای اجتناب از برخورد احتمالی با هم در سوریه گفتگوهای نظامی را آغاز می کنند.
فعالان سوری می گویند چند ده نفر از جمله دست کم ۶کودک در حملات روسیه کشته شدند.
ارتش آزاد سوریه، اپوزیسیون میانه رو سوریه که مورد حمایت غرب است اعلام کرد یک فرمانده ارشد گروه در حمله هوایی روسیه کشته شد. اما وزارت دفاع روسیه می گوید نیروی هوایی این کشور به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه حمله کرده است و فیلمی از چند حمله هوایی را نیز در سایت خود قرار داد.​
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn