نخست وزیر مالزی: هواپیمای ناپدید شده در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است

آذوح: نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی دوشنبه ۲۴ مارس اعلام کرد که برپایه اطلاعات جدید رسیده از ماهواره‌های فضایی، هواپیمای ناپدید شده این کشور، در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر مالزی در کنفرانسی خبری گفت: «برپایه اطلاعات جدید به دست آمده، با ‌‌نهایت تاسف اعلام می‌کنم، هواپیمای پرواز‌ ام اچ ۳۷۰ در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است
شرکت هواپیمایی مالزی هم در بیانیه‌ای علام کرد: «اطلاعات رسیده از ماهواره‌های فضایی و دفتر تحقیقات بریتانیایی حوادث هوایی به این نتیجه قطعی رسیدند که پرواز‌ ام اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی به سمت جنوب اقیانوس هند رفته و آنجا سقوط کرده است
این بیانیه افزوده است: «برای آرامش روح ۲۲۶ مسافر و ۱۳ تن از همکارانمان در این ساعات دردناک، دعا می‌کنیم
این بیانیه یادآور شده است: «تحقیقات نشان می‌دهد که منطقه سانحه غرب بِرت، بزرگ‌ترین شهرهای ساحل استرالیا بوده است
شرکت هواپیمایی مالزی همچنین به خانواده‌های سرنشینان هواپیما پیامک فرستاده و به آن‌ها خبر داده است که هیچکدام از مسافران پرواز‌ ام اچ ۳۷۰ زنده نمانده اند.
هشتم ماه مارس جاری، بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی، کوالالامپور را به سمت پکن ترک کرد. این هواپیما حدود یک ساعت پس از پرواز، از صفحه رادار ناپدید شد. عملیات جستجو برای یافتن هواپیما با مشارکت شمار زیادی از کشور‌ها، از‌‌ همان هنگام آغاز شد. فرضیه‌های بسیاری هم از احتمال وجود عملیات هواپیما ربایی منتشر شد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn