عراقچی: رییس جمهور در شناسایی حق غنی سازی ایران "اشتباه" کرده است

آذوح: به نوشته روزنامه وطن امروز، عباس عراقچی در یک سخنرانی در قم در مورد نامه حسن روحانی به رهبر و موضوع شناخته شدن حق غنی سازی ایران از سوی آمریکا گفت که رییس جمهور در این باره "اشتباه" کرده است.
روزنامه وطن امروز، که از رسانه های تندروی نزدیک به سپاه پاسداران ایران است، روز چهارشنبه 16 آوریل 2014 از قول عراقچی، رئیس تیم مذاکره کننده اتمی ایران نوشت که در میان مقامات ایرانی "بین حق و شناسایی حق یک مقدار قرقاطی شده است."
به نوشته وطن امروز، عراقچی این سخنان را در یک سخنرانی در قم و در حضور طلاب حوزه علمیه این شهر در 3 بهمن ماه گذشته اظهار داشته، اما این سخنان در آن زمان رسانه ای نشده اند.
وطن امروز فایل صوتی سخنان عراقچی را آورده که در بخشی از آن عراقچی " به اشتباه روحانی در طرح ادعای برسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی ایران در توافق ژنو" اشاره می کند.
حسن روحانی در نامه ای که به رهبر ایران و بعد از توافقنامه اتمی ایران با قدرتهای جهانی نوشت، به پذیرش حق غنی سازی ایران از سوی گروه کشورهای 5+1 اشاره کرد. روحانی در نامه خود آورده است: " دستاوردهای قطعی این توافق اولیه به رسمیت شناخته ‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است."
عراقچی در واکنش به مقاله وطن امروز ضمن ابراز تعجب از " پخش ناقص و تحريف شده سخنانش در يک جلسه خصوصي"، گفت کشورهای قدرتمند جهان "با پذیرش ادامه غنی سازی در ایران، حق غنی سازی ایران را تثبیت" کرده اند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn