نماینده مجلس از همکاری دانائی فر، مرزبان ربوده شده ایرانی، با جیش العدل می گوید

آذوح: حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید که قرائنی دال بر همکاری جمشید دانایی فر با جیش العدل و زنده بودن او وجود دارد.
دانایی فر یکی از پنج مرزبان ایرانی روبوده شده توسط جیش العدل است که خبرهایی از کشته شدن او منتشر شد.
نقوی حسینی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در مورد آخرین وضعیت پنجمین مرزبان ربوده شده توسط گروه جیش‌العدل، گفت: «قرائنی داریم که آقای دانایی‌فر در قید حیات است
وی افزود: اکنون این قرائن به سند و شواهد نزدیک شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در پاسخ به این پرسش که آیا دانایی‌فر به پاکستان پناهنده شده است، گفت: «ما قرائنی داریم که ایشان با جیش‌العدل همکاری داشته که ممکن است این موضوع رد و یا تایید شود
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران می‌گوید خبرجدیدی درباره پنجمین مرزبان ربوده شده وجود ندارد.
جیش العدل در ۶ فوریه سال جاری میلادی پنج مرزبان ایرانی مستقر پاسگاه کهیرتوک-دشتیاری را ربود.
این گروه پس از آن اعلام کرد که آماده است در مقابل آزادی ۳۰۰ زندانی سنی مذهب در ایران و سوریه، پنج مرزبان ایرانی را که به گروگان گرفته است، آزاد کند.
مدتی بعد جیش العدل اعلام کرد به عنوان تلافی اعدام علی نارویی یکی از زندانیان بلوچ در زندان‌های ایران، گروه‌بان یکم جمشید دانایی فر، یکی از گروگان‌ها را اعدام کرده است.
اما سرانجام پس از میانجی‌گری شماری از روحانیون اهل سنت و در راس آن‌هامولوی عبد الحمید، گروگان‌ها آزاد شده و یکشنبه ۶ آوریل وارد ایران شدند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn