نامه ۷۴ زندانی؛ شکایت قضایی و جزئیات درگیری بند ۳۵۰

آذوح: در پی درگیری‌ شدید نیروهای حفاظتی و امنیتی با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که به ضرب و شتم و انتقال تعدادی از زندانیان  به انفرادی  انجامید، ۷۴زندانی سیاسی این بند با انتشار ‌شکایت‌نامه‌ای، خواهان رسیدگی عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران به این حادثه شدند.
به گزارش وب‌سایت کلمه، سایت نزدیکان به میرحسین موسوی و اصلاح طلبان ایران، زندانیان همچنین در این نامه با اشاره به اسامی مجروحان، به شرح صدمات و جزئیات هجوم به بند ۳۵۰ پرداختند.
بر اساس این گزارش، زندانیان در این نامه نوشته‌اند: « در تاریخ ۲۸فروردین ۱۳۹۳حدود ساعت ۹:۳۰صبح عده‌ای از نیروهای لباس شخصی به همراه ماموران و مسئولان انتظامی و حفاظتی زندان به عنوان انجام بازرسی به اندرزگاه ۳ (بند ۳۵۰) زندان اوین وارد شدند
زندانیان امضاکننده این نامه با اشاره به نیروهای لباس شخصی تحت امر مسئولان زندان، می‌افزایند: «در حین بازرسی، زندانیان داخل هواخوری متوجه شدند آن دسته از همبندیانی که هنوز در اتاق ها حضور دارند مورد ضرب و جرح شدید ماموران امنیتی لباس شخصی و همچنین گارد حفاظتی زندان قرار گرفتند».
در نامه‌ای که سایت کلمه از آن با عنوان «شهادت‌نامه زندانیان سیاسی» یاد کرده است، تأکید می‌شود که با وجود اعتراض زندانیان، نه تنها این اقدام غیرقانونی متوقف نگردید، بلکه زندانیان معترض نیز با باتوم و میله آهنی و مشت و لگد روبرو شدند.
در اثر این حمله ۳۰نفر از جمله یاشار دارالشفاء، سعید متین‌پور، سروش ثابت، عماد بهاور، علیرضا رجایی، محمد صدیق کبودوند، عبدالفتاح سلطانی، سمکو خلقتی به انفرادی منتقل شده‌اند.
همچنین در نامه ۷۴زندانی سیاسی، دو پزشک از میان زندانیان، گزارشی از معاینه جراحات و صدمات سیزده نفر از زندانیان آسیب دیده ارائه کرده‌اند.
با این حال غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان سیاسی این بند را توسط مأموران و زندانبانان تکذیب کرد.
این درحالی است که خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰با ابراز نگرانی، از سرنوشت افراد مورد هجوم ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.
شدت این خشونت‌ها، واکنش‌ گسترده‌ای در افکار عمومی و رسانه‌ها در پی داشته است.
امروز سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفته وزارت اطلاعات به زودی در این‌باره بیانیه‌ای می‌دهد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn