رتبه گذرنامه ایرانی در کنار جیبوتی؛ عراق و افغانستان بدترین گذرنامه جهان

آذوح: هفته گذشته یکی از شرکت های گردشگری که در بررسی رتبه های گذرنامه ها تخصص دارد، با انتشار لیستی از گذرنامه های مختلف کشورهای جهان،  آنها را بر اساس توانایی مسافرت با آن گذرنامه بدون اخذ روادید به کشورهای دیگر، رتبه بندی کرده و کشورها را در 93 رتبه تقسیم کرده است.
رتبه نخست بهترین گذرنامه به طور یکسان به سه کشور " فنلاند، سوئد و انگلیس" اختصاص یافت زیرا دارندگان گذرنامه یکی از این کشورها می توانند بدون کسب ویزا، وارد 173 کشور جهان شوند.
به گزارش شبکه "الحدث "به نقل از شرکت "هنلی اند پارتنرز" رتبه نخست بهترین گذرنامه به طور مشترک به سه کشور " فنلاند، سوئد و انگلیس" اختصاص یافت. به این دلیل که دارندگان گذرنامه یکی از این کشورها می توانند بدون کسب ویزا، وارد 173 کشور جهان شوند. این رقم بالاترین تعداد در جهان است.
عراق و افغانستان دارای بی اعتبار ترین و پایین ترین گذرنامه های جهان هستند که این دو کشور تنها می توانند به 28 کشور با گذرنامه خود سفر کنند.
اما گذرنامه ایرانی رتبه 86 را در رده بندی متوسط گذرنامه های جهان کسب کرده و در کنار کشورهای جیبوتی، آنگولا و میانمار قرار گرفته است.
در این فهرست گذرنامه کشورهای مختلف براساس امکان ورود به کشورهای دیگر بدون دریافت روادید دست بندی و رتبه بندی شده اند.
در رتبه 2 بهترین گذرنامه های جهان هم چهار کشور دانمارک، آلمان، لوکزامبورگ و آمریکا قرار دارند که دارندگان گذرنامه آنها می توانند بدون ویزا وارد 172 کشور شوند.
سه کشور آنگولا، جیبوتی و میانمار در این دست بندی رتبه 86 در کنار ایران قرار گرفته اند و دارندگان گذرنامه این چهار کشور می توانند بدون دریافت ویزا وارد 40 کشور شوند.
همه گذرنامه های مورد بررسی در 93 رتبه و جایگاه منتشر شده است.
العربیه
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn