خطیب نماز جمعه تهران: امام به حقوق بشر و رابطه با آمریکا اعتقادی نداشت

آذوح: کاظم صدیقی در سخنانی در مشهد، رابطه با آمریکا را امری خوانده که "نباید به آن افتخار کرد". به اعتقاد امام جمعه موقت تهران، بنیانگذار جمهوری اسلامی هم به برقراری رابطه با آمریکا و حقوق بشر اعتقادی نداشته است.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، از امامان جمعه تهران، شامگاه سه‌شنبه (۲۸ ژوئیه/ ۶ مرداد) در "دوره آموزشی بسیجیان دانشجوی سراسر کشور" در مشهد سخنرانی کرد.
به نوشته‌ی خبرگزاری دانشجو (snn)، صدیقی با اشاره به اینکه "ارتباط با آمریکا افتخاری ندارد"، در مورد نظر آیت‌الله خمینی نسبت به این موضوع گفت: «امام آمریکا را زیر پایش له کرده بود و به حقوق بشر و ارتباط با آمریکا اعتقادی نداشت».
از سوی دیگر، به ادعای برخی دیگر از چهره‌های سیاسی در جمهوری اسلامی، روح‌الله خمینی در مورد برقراری مجدد روابط با آمریکا نظر دیگری داشته است. بر پایه روزنوشت خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی که در پایگاه اینترنتی او هم منتشر شده است، رفسنجانی در روز سوم شهریور ۱۳۶۷ به دیدن آیت‌الله خمینی رفته است.
به نوشته‌ی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی، در این دیدار موضوع سیاست خارجی هم مطرح می‌شود: «درباره سیاست خارجی، [آیت‌الله خمینی] روابط با كشورهای اروپایی منجمله انگلیس را بی‌مانع می‌دانند و در مورد آمریكا نظرشان این است كه نباید آمریكا را در تجدید رابطه مأیوس كرد، ولی به این زودی برای مردم قابل قبول نیست
نقل خاطرات مشابهی از رفسنجانی در ماه‌های اخیر او را آماج حمله جریان‌های موسوم به اصولگرا کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn