بایدن: هرجا در ایران را می‌توانیم بازرسی کنیم و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع شود

آذوح: جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که برپایه توافق هسته‌ای با ایران می‌توان هرجای این کشور را بازرسی کرد و هیچ کس نمی‌تواند مانع شود.
توافق هسته‌ای اشاره دارد که 13 ژوئیه گذشته میان ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق در برابر محدودیت در برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این برنامه، به تدریج لغو می‌شود.
به گزارش «تایمز اسرائیل، بایدن پنجشنبه 3 سپتامبر در دیدار با رهبران یهودی در منطقه برووارد ایالت فلوریدا، در دفاع از توافق هسته‌ای گفت: ««این یک توافق خوب است. این توافق خوب برای آمریکا، جهان و اسرائیل است».
معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: «این توافق مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود».
بایدن با اشاره به مفاد توافق هسته‌ای اظهار داشت: «به دقت گوش کنید. ما می‌توانیم از هر جایی در ایران اگر معتقد باشیم که در آنجا فعالیتی غیرقانونی در حال حادث شدن است، بازرسی کنیم»
او تاکید کرد اگر تصور کنیم جایی در ایران فعالیت غیرقانونی در جریان است، می‌توانیم از آنجا بازرسی کنیم و کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.
بایدن با هشدار به مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا گفت که اگر توافق رد شود، اعتبار واشینگتن زیر سوال می‌رود و مثلا دیگر آمریکا نمی‌تواند به اعضای ناتو برای تخصیص بودجه 2% فشار آورد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn