Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

آسوشیتدپرس: سردار سلیمانی ماه اوت با پوتین دیدار کرده است

آذوح: خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام عراقی خبر داده که قاسم سلیمانی در ماه اوت به مسکو رفته و با پوتین دیدار کرده است. بر اساس این گزارش سلیمانی حامل پیامی از ایران برای ترغیب مسکو به حمله در سوریه بوده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های دولت عراق خبر داده که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه (شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در دیداری سه‌ساعته با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه او را تشویق کرده که به سوریه حمله کند.
آسوشیتدپرس نوشته که قاسم سلیمانی در ماه اوت امسال به مسکو رفته و این پیغام را از سوی ایران برای روسیه برده که حملات هوایی این کشور علیه مواضع گروه "دولت اسلامی" (داعش) در سوریه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
این خبر را دو مقامی که می‌گویند بعد از این دیدار از آن مطلع شده‌اند به آسوشیتدپرس داده‌اند. بر اساس این گزارش پوتین و سلیمانی نقشه‌ها و عکس‌های هوایی را با یکدیگر مرور کرده و تبادل اطلاعات کرده‌اند. همچنین سلیمانی گفته بر اساس شواهد و مدارک موجود اگر مسکو وارد عمل نشود، شبه‌نظامیان می‌توانند تا نزدیکی دروازه‌های روسیه پیش بروند.
در این دیدار همچنین قراری برای تشکیل یک مرکز تبادل اطلاعات در بغداد میان عراق، سوریه، ایران و روسیه گذاشته شده و در همان ماه اوت وارد مرحله اجرایی شده است.
به گفته این دو منبع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، قاسم سلیمانی در این دیدار همچنین با برخی افسران ارتش روسیه نیز ملاقات کرده است.
کرملین: سلیمانی به مسکو سفر نکرده است
خبر دیدار سلیمانی و پوتین پیشتر نیز در خبرگزاری رویترز منتشر شده بود اما سخنگوی کاخ کرملین آن را تکذیب کرد. دیمیتری پسکوف همچنین منکر این موضوع شد که قاسم سلیمانی پوتین را متقاعد کرده تا به سوریه حمله کند.
روز چهارشنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) دیمیتری پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره دیدار سلیمانی و پوتین گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد سفر سلیمانی به روسیه وجود ندارد. قاسم سلیمانی جزو فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار داشته و اجازه سفر ندارد.
مقامات ایران اما تا کنون هیچ واکنشی نسبت به خبر ملاقات سلیمانی با پوتین نشان نداده‌اند.
نیروی هوایی ارتش روسیه از ۳۰ سپتامبر حملات هوایی خود به سوریه را آغاز کرده است. هرچند روسیه می‌گوید این حملات علیه مواضع دولت اسلامی است اما آمریکا رسما اعلام کرده که ۹۰ درصد حملات روسیه علیه مخالفان میانه‌روی بشار اسد است.
در تازه‌ترین این حملات، روسیه اعلام کرد که از دریای خزر مواضع شبه‌نظامیان در سوریه را هدف موشک‌های خود قرار داده است. ژنرال آندری کارتاپولوف، رئیس اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه روز چهارشنبه گفت روسیه تصمیم خود برای شلیک موشک به مواضع دولت اسلامی از دریای خزر را به دیگر کشورها اطلاع داده بود.
به نوشته سایت وزارت دفاع روسیه، وی افزود: «ما همچنین از اطلاعات ارائه‌شده از سوی سوریه، ایران، عراق و همچنین اطلاعات منابع مخفی خود، استفاده کردیم
ایران و روسیه متحدان اصلی بشار اسد بوده و حاضر به قبول پیشنهاد آمریکا و کشورهای عربی برای عبور از بشار اسد نیستند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn