Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

برکناری ملاحسنی از امام جمعه ای اورمیه؛ خواب دولت روحانی برای غرب آذربایجان

آذوح: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تایید خبر تغییر امام جمعه اورمیه گفت: امام جمعه اورمیه به علت کهولت سن تغییر پیدا کرده و حجت‌الاسلام مهدی قریشی به عنوان امام جمعه اورمیه انتخاب شده است.
آیت الله سید  علی اکبرقریشی در گفتگو با مهر در اورمیه اظهارداشت: این تغییر در پی کهولت سن حجت الاسلام غلامرضا حسنی صورت می گیرد و قرار است جمعه هفته جاری طی مراسمی با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در آیین نماز جمعه اورمیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی به عنوان امام جمعه جدید اورمیه معرفی شود.
وی ادامه داد: در این راستا خطبه های نماز جمعه این هفته اورمیه به امامت حجت‌الاسلام مهدی قریشی اقامه خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی فرزند آیت‌الله علی اکبر قریشی، نماینده مردم آزربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری است.
وی در سال ۱۳۷۷ به عنوان قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اورمیه منصوب شده بود.
این در حالی است که آقای حسنی از برکناری خود بی خبر بوده و این خبر را از طریق رسانه های جمعی مطلع گشته است.
ملاحسنی علیرغم آنکه از نیروهای نزدیک به بیت رهبری ایران به شمار رفته و سالهای بسیاری در سرکوب نیروهای سیاسی مخالف رژیم و فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی دست داشته است، در مقابل زیاده خواهی های گروهکهای تروریستی کرد در غرب آذربایجان ایستادگی در خور تحسینی از خود نشان داده است.
این ایستادگی و مقاومت اگرچه به اعتقاد وی در راستای حفظ سیستم حکومتی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته با این وجود منفعت آن در حالت کلی شامل ملت آذربایجان و به ویژه ساکنین غرب آذربایجان جنوبی شده است.
پس از بر سر کار آمدن حسن روحانی، با وجود آنکه حتی برخی نیروهای سیاسی آذربایجانی در خوشحالی از این انتخاب از یکدیگر پیشی می گرفتند! شواهد و قراین نشان می دهند دولت کنونی بیش از هر دولت پیشین سیاستهای ضد آذربایجانی را به کار می بندد.
تشدید بازداشتها در آذربایجان جنوبی، صدور احکام سنگین و بیسابقه ی حبس، ادامه ی سیاست خشکاندن اورموگولو، سخنان هزیانگونه ی نماینده ی سویوق بولاق در مجلس مبنی بر جدائی مهاباد از آذربایجان و عدم واکنش مسئولین حکومتی تنها بخشی از این واقعیتهاست.
آنگونه که به نظر می رسد دولت حسن روحانی با تمامی ابزارهای خود در تلاش است نیروهای کرد را در غرب آذربایجان بر سر قدرت آورد که از بارزترین این تلاشها می توان به انتخاب اولیه ی یک کرد به عنوان استاندار آذربایجان غربی اشاره کرد.
و برکناری ملاحسنی نیز از این نقطه آغاز می شود. نقش بسیار تاثیرگذار آقای حسنی در ممانعت از استاندار شدن یک کرد بر آذربایجان غربی و نیز تلاش ارزشمند وی برای پیروزی رقبای ترک در بسیاری از شهرهای غرب آذربایجان در انتخابات مجلس مساله ای است که سیاستهای روحانی را با خلل مواجه ساخته و از این رو تلاش برای برکناری ایشان شدت گرفت.
امروز دولت روحانی این روحانی آذربایجانی را از کار برکنار کرد و بدون شک گروهکهای تروریستی کرد از این خبر شادمان گشته و برنامه های جدیدی برای آذربایجان غربی طراحی نموده اند.
با این حال آینده به خوبی نشان خواهد داد جوانان آذربایجانی چگونه به "توپراقدان پای اولماز" باور دارند و "وطن" را "ان بویوک آنا" می دانند.
بوراسی آذربایجان؛
یا سئو،
یا ترک ائت...
*****
(آذوح)
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn