Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز در نهمین سالیاد انتفاضه 15 آوریل 2005

نه سال مبارزه مدنی مستمر و خستگی ناپذیر بر شما فرزندان ملت عرب احواز مبارک باد
از انتفاضه غرورآفرین شما آحاد ملت مبارز عرب احواز نه سال گذشت. اکنون با قامتی استوار وارد دهمین سالیاد انتفاضه 15 آوریل 2005 شدیم. در مدت زمان گذشته، تجربه مبارزاتی ملت عرب به سایر ملت های غیر فارس منتقل شد. اکنون ما در میدان "مبارزه با شیطان زمانه" تنها نیستیم.
از سوی دیگر اما، شیطان صفتان حاکم، و ایادی خون آشام آنها، در سراسر احواز، سراسیمه مشغول پیشبرد سیاست های غیر انسانی تغییر بافت جمعیتی هستند. آنان با ترس و لرز، از راهکارهای سیاسی، اجتماعی و معیشتی ، فرهنگی، زیست محیطی، امنیتی و ...  به دنبال در تنگنا قرار دادن تمامی شهروندان عرب و اجبار آنها به مهاجرت یا حداقل سرکوب همیشگی آنان هستند.
هموطن بزرگوار
جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد سیاست های ددمنشانه خود علیه ملت عرب و برای تغییر بافت جمعیتی سعی دارد، در زمینه سیاسی؛ طرح موسوم به 800 هزار هکتاری را اجرا کند. ساده لوحانه خواهد بود اگر کسی باور کند که چنین طرحی برای رفع معضل بیکاری شهروندان بومی راه اندازی می شود.
دولت عرب ستیز جمهوری اسلامی با ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در چارچوب طرح یاد شده به دنبال انتقال 2 میلیون نفر از مناطق پشتکوه و استقرار دائمی آنها در مناطق عرب نشین است. با محاسبه مهاجران غیر عرب از دیگر مناطق که در چارچوب اجرای طرح توسعه نیشکر و دیگر طرح ها به احواز گسیل داده شدند به خوبی می توان سیاست های رژیم را کشف کرد.
فرهنگی؛ در این زمینه نیز، نژادگرایان فرهنگ ستیز به دنبال تعریف هویتی جدید برای احواز هستند. رژیم، مذبوحانه سعی دارد هویت ملت همسایه را به عنوان هویت اقلیم احواز باز تعریف نماید. سیطره تام بر رسانه های دولتی و غیر دولتی در اقلیم احواز و واگذاری آنها به تندروهای باستانگرا که اندک شناختی از تاریخ احواز ندارند گویای این حقیقت است.
اقدام چندی پیش روزنامه ابتکار در (مقیم) خواندن ملت عرب احواز، عملکرد استاندار اقلیم در پوشیدن لباس ملتی دیگر در کشورهای خارجی و عکس برداری نمایندگان مجلس با لباس ملی همان ملت در نمایشگاهها، نقاشی و طراحی لباس ملتی دیگر بر در و دیوارهای مدارس و کودکستانها، راه اندازی تظاهرات حکومتی و برگزاری همایش سرداران لر و بختیاری در مناطق عرب نشین و بسیاری موارد دیگر گفته های ما را تایید می کند که دیو صفت های تهران نشین به دنبال گسیل بی رویه لرها به مناطق عرب نشین هستند تا جمعیت ملت عرب به کمترین حد ممکن برسد.
اجتماعی و معیشتی؛ در تنگنا قرار دادن شهروند عرب و سلب ملزمات زندگی از او، از دیگر سیاست های نژادگرایان اشغالگر است. اجرای طرح های بزرگ همانند نفت و گاز، توسعه نیشکر، شیلات، مناطق آزاد و اخیرا طرح 800 هزار هکتاری و واگذاری آنها به مهاجران غیر عرب کاری عمدی و در چارچوب طرح گرسنگی شهروند عرب به منظور اجبار او به مهاجرت صورت می گیرد.
وجود قریب به نیم میلیون نفر حاشیه نشین عرب "بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران" در شهر احواز مصداق واضح ادعای ما است. نابودی روستاها، افزایش بیکاری تا سطح 70 در صد در میان شهروندان عرب، سلب زمین های کشاورزی مردمان عرب با زور سرنیزه و دهها مورد دیگر گویای عزم دولت ایران برای نابودی ملت ما است.
زیست محیطی؛ مجموعه سیاست های رژیم در زمینه آب و خاک سبب نابودی کامل محیط زیست شده است. سدسازی ها، تونل سازی و.. برای انحراف آب از مناطق عرب نشین به سوی مناطق فارس نشین، گسترش پسابهای شور طرح های توسعه نیشکر، خشکی هور العظیم، حذف بودجه کنترل ریزگردها، نابودی نخلستان ها و شالیزارهای مردم عرب، افزایش تعرفه آب برای کشاورزان عرب گواهی دیگر از طرح حاکمیت ایران برای نابودی عرب ها است.
به این موارد گزارش های سازمان بهداشت جهانی را باید افزود. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی شهر احواز پایتخت اقلیم برای سه سال پیاپی عنوان آلوده ترین شهر جهان را کسب و حالت آن را بحرانی گزارش کرده است.
نزول باران های اسیدی و اعزام دهها هزار شهروند به بیمارستان ها و بسیاری موارد دیگر گویای خوابی هستند که نژادگرایان برای ملت عرب دیده اند.
بهداشت و درمان:  بر اساس آمارهای وزارت بهداشت و درمان ایران میزان سرطان در دهه گذشته در اقلیم احواز بیش از 500 درصد افزایش یافته است.  تنوع در گونه های بیماری سرطان در اقلیم احواز در سطح جهان رکورد زده است. سالانه حداقل 4000 شهروند احوازی بیشتر از میزان طبیعی مرگ و میر، در اثر انواع سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی ناشی از آلودگی هوا و آب جان خود را از دست می دهند.
تولد نوزادان ناقص الخلقه، گسترش مشکلات روحی و روانی، بیماری های پوستی، عدم باروری زنان و مردان و دهها بیماری دیگر نشانه های کافی هستند تا شهروند عرب بداند، تهران عزم نابودی او کرده است.
امنیتی: در زمینه مسائل امنیتی نیز، شاهد گسترش پادگان ها، تاسیس شورای امنیت ملی در جنوب غرب (ویژه مناطق عرب نشین)، تاسیس قرارگاه امنیتی ابوالفضل متعلق به سپاه و واگذاری مدیریت تمام اقلیم احواز به قرارگاه یاد شده با وجود کارگزارن دولت به عنوان نیروهای تدارکاتچی، بازداشت های مستمر فعالان فرهنگی و سیاسی عرب، افزایش اعدام ها و استمرار پاکسازی نژادی با ابزارهای امنیتی نیزهستیم.
در مقابل تمام ترفندها و عملکردهای قبیح، انسان ستیز و ددمنشانه حاکمیت ایران اما ایستادگی شما شهروندان عرب قابل تقدیر و احترام است.
مادران و پدران شهدای انتفاضه !
یقین بدانید که خون شهدای انتفاضه ملی شما به هیچ وجه به هدر نرفت. غیرت ملی شما که با شعار"بالروح بالدم نفدیک یا احواز" در سراسر مناطق عرب نشین شنیده می شد، امروزه این شعار در ورودی ها سازمان های بین المللی و سازمان های دولت های بزرگ طنین انداز شده است.
تاثیر فرزندان شما بر رسانه های مهم بین المللی، حضور برادران شما در سایر مجامع حقوقی بین المللی، پارلمان های کشورها و تاثیر بر روند تعامل جهان با دولت خونخوار ایران، همه و همه گویای این هستند که مبارزه شما ملت عرب در حال به ثمر نشستن است.
شما با قیام مسالمت جویانه خویش جهان را وادار کردید که پرونده خاک خورده احواز و سایر پرونده های ملت های غیر فارس  را دوباره بازگشایی و در سایر سیاستگذاری های خود درباره ایران تجدید نظر کند.
از سوی دیگر رژیم حاکم در تهران در یک چالش جدی بین المللی با جهان قرار دارد. استمرار انتفاضه ملی شما ملت بزرگوار عرب، گسترش بیداری ملی نزد دیگر ملت های غیر فارس، عریان ساختن چهره پلید رژیم نزد مجامع جهانی توسط فرزندان شما، توسعه طلبی تهران از راهکار تلاش برای ساخت سلاح اتمی، تهدید صلح و امنیت جهانی توسط حاکمیت ایران، نقض گسترده حقوق بشر و.... باعث شده که پایه های این رژیم فرسوده متزلزل و با اراده ملت ها به آواره ای تبدیل خواهد شد.
ما در جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز با تبریک مجدد ورود ملت عرب به دهمین سال مبارزه مدنی خویش، بر استمرار انتفاضه با رویکرد مبارزه مدنی، جمعی و گسترش آن در سایر مناطق ملی ملت های غیر فارس تاکید داریم.
در همین راستا نیز به سایر روشنفکران، فعالان سیاسی و مدنی و کنشگران اجتماعی سایر ملت ها گوشزد می کنیم که مسئولیت تمام رخدادهای آتی در اثر عملکرد تغییر بافت جمعیتی مناطق عرب نشین بر عهده حاکمیت ایران و سایر همکاران آن  خواهد بود.
از سازمان های بین المللی نیز می خواهیم که روند تغییر بافت جمعیتی مناطق عرب نشین توسط حاکمیت ایران را با دقت دنبال کنند.
با امید پیروزی جنبش آزادی خواهانه ملت عرب و سایر ملتهای تحت ستم
جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز
15 آوریل 2014
 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn