دهقانى: فواید استقلال مس آزربایجان و گردش مالی ۳۰ هزار میلیاردی

آذوح: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس گفت: با مستقل شدن شرکت مس و تاسیس شرکت مس آذربایجان نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در استان اتفاق خواهد افتاد.
الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز این حجم گردش مالی را برای منطقه، استان و مهم‌تر از همه برای شهرستان ورزقان تحول‌ساز دانست و اظهار کرد: با تاسیس شرکت مس آذربایجان تمام اقدامات مالی و اقتصادی مجموعه‌های وابسته به مس در خود استان صورت خواهد گرفت و در نتیجه شاهد جهش‌های اقتصادی در تمام بخش‌های از جمله بانک‌ها خواهیم بود.
وی در رابطه با مزیت‌های تاسیس شرکت مس آذربایجان بر روند تولیدی در حوزه مس آذربایجان شرقی نیز گفت: تاسیس شرکتی مستقل علاوه بر کوتاه کردن پروسه‌ها در این بخش، مدیریت آسان که به طور مستقیم سیاست‌های شرکت صنایع مس را پیاده خواهد کرد در این مجموعه ممکن خواهد شد.
دهقانی اضافه کرد: ایجاد اشتغال از قبل احداث صنایع پایین‌دستی مس در شهرستان ورزقان و استان از دیگر عواقب احداث شرکت مس آذربایجان است.
احداث نخستین شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان
نایب رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فراهم آمدن زمینه مناسب برای جذب سرمایه‌گذار را نیز یادآور شد و گفت: در کنار این اقدامات احداث نخستین شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان زمینه را برای رشد و توسعه در شهرستان ورزقان فراهم خواهد آورد.
افتتاح مجموعه مس کاتدی مس سونگون تا تیرماه ۹۳
وی در عین حال مراحل تولیدی پیش‌بینی شده برای مس سونگون را زمان‌بر دانست و گفت: پیش‌بینی احداث مجموعه‌های ذوب، اسید سولفوریک و پالایش در مجتمع مس سونگون تا پایان سال آینده بعید به نظر می‌رسد و باید شاهد طی مراحل لازم از مطالعات، امکان‌سنجی گرفته تا انجام اقدامات زیرساختی باشیم که مطمئنا نیازمند زمان خواهد بود.
دهقانی در پایان از افتتاح مجموعه مس کاتدی مس سونگون تا تیر ماه سال آینده خبر داد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn