اسرافیل سلطانیان آزاد شد

آذوح: ساعاتی پیش اسرافیل سلطانیان فعال ملی – مدنی آذربایجانی از زندان اوین آزاد شد.
بنا به اطلاع اویان نیوز، عصر سه شنبه ۲۴دی۹۲ اسرافیل سلطانیان فعال ملی – مدنی آذربایجانی پس از ۴۴ روز بازداشت به قید وثیقه ۵۰ میلیون ریالی از زندان اوین آزاد شد.
یکشنبه ۲۲دی۹۲ اسرافیل سلطانیان برای «تعیین تکلیف و صدور قرار» در دادگاه شهر بهارستان از زندان اوین به اداره آگاهی منتقل شد.
آذر پور دادستان شهر بهارستان ماده ۵۰۰  مجازات اسلامی را به این فعال آذربایجانی تفهیم و پس از آن قرار آزادی وی را صادر نموده است.
این فعال آذربایجانی در مدت بازداشت خود در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و شرایط نامناسب بازداشتگاه به مدت چند روز در اعتصاب غذا بسر برده است.
اسرافیل سلطانیان ۲۰آذر۹۲ پس از ۱ هفته بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند متادون این زندان منتقل شد.
چهارشنبه ۱۳آذر۹۲ ماموران امنیتی اسرافیل سلطانیان را پس از ۳روز بازداشت در اداره اطلاعات شهر گلستان به بند ۲۰۹ زندان اوین (بند امنیتی زندان اوین) منتقل نمودند.
قاضی حسن‌زاده رئیس دادگاه عمومی اسلامشهر اتهام اسرافیل سلطانیان را تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی اعلام کرده است.
یکشنبه ۱۰آذر۹۲ ماموران امنیتی با مراجعه به محل کار اسرافیل سلطانیان در شهر گلستان این فعال ملی – مدنی آذربایجانی را بازداشت و به اداره اطلاعات شهر گلستان انتقال دادند.
ماموران امنیتی در مراجعه به محل کار این فعال آذربایجانی لوازم شخصی ، کتابها و جزوات وی و حتی قرآنی که ترجمه ترکی داشته با خود برده اند .
ماموران امنیتی به هنگام بازداشت این فعال ملی – مدنی آذربایجانی دلیل بازداشت وی را پخش اعلامیه ای در روز عاشورا عنوان داشته اند.
ظاهرا روز عاشورای سال جاری علامیه ای در حمایت از آوره گان قره باغ و جنایات داشناک های ارمنی در شهرهای اسلامشهر،گلستان و اکبرآباد در استان تهران پخش  شده است.
اسرافیل سلطانیان از ناحیه دو پا معلول بوده و قادر به راه رفتن بر روی پاهای خود نمی باشد و برای حرکت از ویلچر استفاده می کند.
پیشتر این فعال آذربایجانی در سالگرد قیام خرداد ۸۵ ملت آذربایجان در خرداد سال ۸۶ در شهر اردبیل بازداشت شده بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn