صدور 6 ماه حبس تعزیری برای جعفر رستمی راد از سوی شعبه 101 دادگاه کیفری دو شهرستان آستارا

آذوح: شعبه 101 دادگاه کیفری دو شهرستان آستارا طی دادنامه ای که روز هشتم مهر ماه سال نود و چهار به دست این فعال ملی رسیده است آقای جعفر رستمی راد را به اتهام تخریب اموال دولتی (تابلوی منصوب در جاده)به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.
به گزارش آذوح جعفر رستمی راد ساعت ۹ صبح ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ شمسی توسط اداره اطلاعات مرزبانی شهرستان آستارا دستگیر و پس از بازجویی های ابتدایی به دادگاه انتقال داده شد.
ایشان با معرفی کفیل از زندان مرکزی آستارا آزاد گردیده بودند.
لازم به یاد آوریست جعفر رستمی راد در بهمن سال ۹۳ در شعبه ۱۰۴ عمومی و جزایی تبریز به همراه ۱۸ نفر دیگر از بازداشت شدگان بازی تراکتورسازی و الجزیره را به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق «هیاهو و جنجال و انجام حرکات غیر متعارف در استادیوم ورزشی یادگار امام» به ۳ ماه و یک روز و۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.
این دادگاه اجرای کل این «مجازات» را به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآورده بود.
ایشان در تابستان سال ۹۳ به دلیل شرکت در مراسم سالیانه ساوالان به همراه چند نفر دیگر از فعالان آذربایجانی بازداشت و پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد گردید.
جعفر رستمی راد ۲۷ سال دارد و فارغ التحصیل رشته ریاضی از دانشگاه محقق اردبیلی و هم اکنون دانشجوی رشته مهندسی صنایع در دانشگاه پیام نور اردبیل می باشد .
لازم به یاد آوریست بسیاری از فعالین و جوانان آذربایجانی بخصوص فعالین ملی مدنی شهر اردبیل در واکنش به الحاق گردنه حیران به استان گیلان اعتراض خود را از راه های گوناگون نشان داده بودند از آنجمله میتوان به شعار دادن فعالین آذربایجانی در بازیهای خانگی شهرداری اردبیل مانند شعار "داغلار باشی دوماندی حیران آذربایجاندی" همچنین پاک کردن تابلوهای نصب شده در گردنه حیران که این گردنه را متعلق به استان گیلان میدانست
آذوح





Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn