اشتغال صفر در سیستان و بلوچستان

آذوح: نماینده خاش، نصرت‌آباد و میرجاوه شرایط اشتغال در استان سیستان و بلوچستان را در حد «صفر» توصیف کرد.
«محمدرضا پشنگ‌ ریگی» در این باره به ایلنا گفت: صنعت در استان سیستان و بلوچستان رونقی ندارد و جوانان و تحصیل کرده‌های این استان عمدتا بیکارند به گونه‌ای که نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان بالای ۴۰ درصد است.
وی افزود: در حالی که سیستان و بلوچستان یک یازدهم از مساحت ایران را در بر گرفته و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در صنعت گردشگری، معادن سنگ و کشاورزی برخوردار است، از منظر شاخص‌های توسعه در قیاس با سایر استان‌ها در رتبه ۲۸ یا پایین‌تر قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی سیستان و بلوچستان با دریای عمان و وجود منطقه آزاد چابهار در این استان تاکید کرد تا به امروز برای اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان کار قابل توجهی صورت نگرفته است تا به شاخص‌های استاندارد در این رابطه نزدیک شویم.
به گفته پشنگ ریگی، جوانان بلوچ برای درآمد ماهانه ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان اسلحه به دوش می‌گیرند و در مشاغل کاذب همانند قاچاق کالا و سایر فعالیت‌های غیر قانونی  مشغول به کار می‌شوند، بنابراین اسامی آن‌ها به لیست اشرار می‌رود و راه بازگشتی ندارند در حالی که اگر دولت زمینه را برای اشتغال آنان با حداقل حقوق فراهم کند، این معضل به خودی خود حل می‌شود.
نماینده خاش، نصرت‌آباد و میرجاوه در پایان با اشاره به به پدیده مهاجرت کارگران بلوچ به مناطق صنعتی سایر استان ها از شرایط ناعادلانه کاری آنان انتقاد کرد
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn