انتخابات هیات رئیسه مجلس ایران و تقویت موقعیت مخالفان روحانی

آذوح: انتخابات هیات رئیسه مجلس ایران روز یکشنبه 25 مه 2014 برگزار شد و علی لاریجانی بار دیگر موفق شد تا ریاست مجلس را بدست آورد. اما به دلیل ناهماهنگی در نیروهای طرفدار دولت حسن روحانی در مجلس، ترکیب هیات رئیسه مجلس به نفع مخالفان روحانی سنگین شد.



به گزارش سایت خبری انتخاب، نزدیک به دولت حسن روحانی، علی لاریجانی توانست با کسب 187 رای از مجموع 264 رای، برای هفتمین بار به ریاست مجلس ایران برسد. گفتنی است که لاریجانی در انتخابات سال گذشته مجلس 213 رای آورده بود.



درهمین حال، به دلیل آنچه که این سایت "اشتباه سهمگین فراکسیون رهروان ولایت" خواند، نه تنها جایگاه مخالفان اعتدال در هیات رئیسه مجلس تثبیت شد، بلکه "مخالفان سرسخت تر دولت نظیر مهرداد بذرباش" هم توانستند وارد هیات رئیسه مجلس شوند.



مهرداد بذرپاش، نماینده مجلس ایران از حوزه انتخابی تهران، و نزدیک به جبهه پایداری است که از نیروهای مخالف دولت حسن روحانی بحساب می آید.



بذرپاش در انتخابات روز دوشنبه توانست 167 رای بدست آورد و به دبیری هیات رئیسه مجلس انتخاب شود. گفتنی است که این نماینده مخالف دولت در انتخابات دوسال پیش مجلس فقط 77 رای بدست آورده بود.



به نوشته سایت انتخاب، شکست طرفداران حسن روحانی در انتخابات هیات رئیسه مجلس، بار دیگر "زمزمه ها برای شکل گیری فراکسیون اعتدال" را بلند کرده است. به گفته یکی از نمایندگان طرفدار دولت، تشکیل این فراکسیون می تواند باعث "کاهش تخریب دولت در بهارستان" شود.









Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn