Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

شاکی اصلی مداح تیرانداز شکایتش را پس گرفت

آذوح: شاکی اصلی محمود کریمی، مداحی که اقدام او به تیراندازی در یک نزاع خیابانی خبرساز شده است، از شکایت خود صرف‌نظر کرد.
گزارش رسانه‌های داخلی از جمله خبرگزاری مهر و سایت پارسینه در این باره روز شنبه، ۲۱ دی، تنها ساعتی پس از اعلام حمایت خانه مداحان از آقای کریمی منتشر شده است.
این نهاد صنفی با انتقاد از رسانه‌ها و گزارش‌های آنها درباره اقدام محمود کریمی به تیراندازی، ادعا کرده است که «آن‌چه در پس پرده می‌گذرد، نشانه گرفتن هیئت‌های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست».
بر اساس بیانیه خانه مداحان، آن‌چه تاکنون درباره رفتار آقای کریمی انتشار یافته «تیرهای شایعه و طعنه و تهمت است که شلیک می‌شود، بی‌آن‌که کسی از اصل ماجرا آگاه باشد».
با این حال این بیانیه توضیحی درباره چگونگی این رخداد نمی‌دهد و تنها می‌گوید که «اگر نگاهی به دامن‌زنندگان این ماجرا بیندازیم» درمی‌یابیم که «این تیرها بی‌جهت شلیک نشده‌اند».
وبسایت خبری آینده آنلاین چندی پیش بدون اشاره به نام خاصی گزارش داد که یک مداح سرشناس در اتوبان شهید بابایی تهران با سرنشینان یک خودرو درگیر شده که در برابر آنها نخست اقدام به تیراندازی هوایی کرده و سپس لاستیک آن خودرو را هدف گلوله قرار قرار داده است.
پس از آن بود که وبسایت «ندای انقلاب»، رسانه منسوب به سپاه پاسداران، آشکار ساخت که این مداح کسی به جز محمود کریمی نبوده است، از مداحان نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، که گاهی در مجالس مذهبی با حضور او به روضه‌خوانی می‌پردازد.   
اما به دنبال انتشار این خبر در رسانه‌های مختلف و واکنش‌های گسترده به آن اکنون خبر می‌رسد که شاکی پرونده روز شنبه با حضور در دادسرای ناحیه یک تهران از شکایت خود صرف‌نظر کرده است.
او در این باره به وبسایت خبری پارسینه گفته است: «به دلیل تعلقاتی که به اهل بیت دارم و محمود کریمی نیز یکی از مداحان است، از شکایت خود گذشتم
سایت پارسینه اشاره‌ای به نام این فرد نکرده و تنها از قول او می‌نویسد که هیچ شکایتی از محمود کریمی ندارد و «تمامی ادعاهای مربوط به این حادثه را که از زبان وی نوشته شده است» تکذیب می‌کند.
«جمع‌آوری سلاح مداحان»
در همین حال وبسایت آینده‌آنلاین از ابطال مجوز اسلحه بسیاری از مداحان و جمع‌آوری این اسلحه‌ها خبر داده است.
این وبسایت منبع خبری خود را نام نبرده است و تنها می‌نویسد «بنا به نظر دفتر یکی از مقامات عالی‌رتبه قرار شده اتفاقات اتوبان بابایی به صورت جدی بررسی و بدون اغماض برخورد شود».
آینده آنلاین همچنین از محمدرضا طاهری به عنوان یکی از مداحانی اسم می‌برد که مجوز اسلحه او باطل شده و می‌گوید که همین مسئله باعث واکنش شدید او به منتقدان اقدام آقای کریمی شده است.
محمدرضا طاهری پیش از این گفته بود که گزارش‌ها درباره تیراندازی محمود کریمی «حرف دشمنان» است که با هدف «دور کردن اذهان عمومی از در خانه امام حسین» بیان می‌شود.
از دیگر مداحانی که تاکنون به حمایت از آقای کریمی پرداخته‌اند، می‌توان به منصور ارضی و سعید حدادیان اشاره کرد.
آقای ارضی گفته است، کسانی که در این باره صحبت می‌کنند «اجر عزاداری‌های خود در محرم و صفر را از دست داده‌اند».
سعید حدادیان نیز تیراندازی محمود کریمی را به دعوای موسی پیامبر با یکی از افراد قوم بنی‌اسرائیل تشبیه کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn