«شش میلیون فرد گرسنه در ایران وجود دارد»

آذوح: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۲ میلیون نیازمند در ایران خبر داد. به گفته او از این تعداد نیازمند شش میلیون نفر تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی رحماندوست، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای منتشر شده از میزان فقر در کشور گفت: «بر اساس آماری که وزارت اطلاعات منتشر کرده است ۱۰ درصد شهرنشینان و ۱۸ درصد روستاییان جزء افراد فقیر جامعه هستند
به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بر اساس آمارها در مجموع حدود ۱۴ درصد مردم کشور که تقریباً ۱۲ میلیون نفر را شامل می‌شود، گرسنه هستند.
مجتبی رحماندوست با اعلام این خبر گفت که نیمی از این افراد تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی  و بهزیستی هستند. این نماینده مجلس منظور دولت از ادعای رسیدگی به وضعیت فقرا را تنها مربوط به این دسته ثبت شده از فقرا در یک نهاد دانست.
رحماندوست با اشاره به  شش میلیون نفری که در ایران تحت پوشش هیچ ارکان حمایتی نیستند افزود: «طی مطالعات تخمینی اجتماعی مجلس تعداد این افراد به ۱۰ میلیون نفر هم می‌رسد که به تعبیر وزارت اطلاعات این افراد گرسنه هستند
حداکثر درآمد این شش میلیون نفر به گفته رحماندوست همان مبلغ ۴۵٬۵۰۰ تومان یارانه دریافتی از دولت است.
رحماندوست همچنین از تدوین طرح دو فوریتی در مجلس خبر داد که بر اساس آن باید از زنان بی‌سرپرست و مردانی که به علت  کهولت سن قادر به تأمین معاش خود نیستند حمایت شود. به گفته این نماینده مجلس تا پایان تابستان امسال این طرح در صحن مجلس برای تصویب مطرح می‌شود. به گفته رحماندوست  این طرح نیز تمام افراد نیازمند را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn