درخواست افزایش بودجه «غیر رسمی» صدا و سیما

آذوح: محمد سرفراز، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دیدار با مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از دولت روحانی خواست بودجه رادیو و تلویزیون دولتی ایران را افزایش دهد. پیش از این مشاور حسن روحانی در امور فرهنگی خبر داده بود که صدا و سیما از دولت تقاضای بودجه‌ کلانی از مجرای غیر رسمی کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه، ۲۸مردادماه با رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ایران دیدار کردند.
محمد سرفراز در این دیدار گفت بودجه رادیو و تلویزیون دولتی ایران کمتر از ١٠٠٠ میلیارد تومان است و به همین جهت حتی پرداخت حقوق کارکنان این سازمان به آسانی میسر نیست.
بودجه صدا و سیما ابتدا ۱۵۰۰میلیارد تومان بود، اما به تدریج در طی دو سال به ۹۳۲میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. لایجه دولت در سال ۹۳اما به صدا و سیما تکلیف کرده بود که به میزان ۸۹۰میلیارد تومان درآمدزایی کند، اما ظاهراً رادیو و تلویزیون دولتی ایران در این امر توفیقی به دست نیاورده است.
محمد سرفراز گفت: «اگر قرار باشد که صدا و سیما درصد زیادی از بودجه‌اش را از راه تبلیغات تأمین کند، می‌تواند تبعاتی داشته باشد؛ برخی انتقاد می‌کنند که چرا تبلیغات زیاد پخش می‌شود، چرا مصرف‌گرایی را رواج می‌دهید یا چرا کالاهای خارجی تبلیغ می‌کنید. در حالی که اگر دولت، بودجه سازمان را تأمین‌ کند، حتی نیازی به پخش آگهی بازرگانی نخواهیم داشت
رییس صدا و سیما به «تبلیغات» رسانه‌های آمریکایی پیرامون «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) نیز اشاره کرد و تلویحاً خواهان افزایش بودجه صدا و سیما برای رویارویی با برنامه‌های رسانه‌های آمریکایی شد. تولید سریال‌های مذهبی درباره زندگی «موسی» و «سلمان» که به دلیل کمبود بودجه هنوز امکان‌پذیر نیست، نیز در دستور کار رییس صدا و سیما قرار دارد.
در اسفندماه ۱۳۹۲صدا و سیما از دولت درخواست یک بودجه غیر رسمی برای فعالیت‌های تبلیغی‌اش کرده بود. حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در امور فرهنگی به رسانه‌ها گفته بود که بودجه‌ای که صدا و سیما از مجرای غیر رسمی طلب کرده، معادل بودجه‌ای است که در لایحه دولت برای آن در نظر گرفته شده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn