Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

استیضاح وزیر راه در دستور کار مجلس قرار گرفت

آذوح: طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی، در دستور کار  روز سه‌شنبه آینده، ۱۴ مهرماه ۹۴، مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، ۱۳ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای این طرح، خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم شده بودند و هیئت‌رئیسه مجلس این طرح استیضاح را در جلسه روز یک‌شنبه، ۵ مهرماه، اعلام وصول کرد.
محمد دهقان، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، محورهای اصلی استیضاح وزیر راه و شهرسازی را «عدم اجرای تعهدات زمان اخذ رأی اعتماد، مشکلات عمومی حوزه وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن  شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل‌ونقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه» اعلام کرده است.
حسن کامران، نماینده اصولگرای اصفهان، پیش‌ از این به خبرگزاری فارس گفته بود، نمایندگان خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی به‌رغم فشار رئیس مجلس و نواب رئیس، برای صرف‌نظر کردن از این استیضاح، همچنان بر خواسته خود پافشاری کردند تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.
حسن تأمینی، یکی از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، دلیل استیضاح عباس آخوندی را وضعیت جاده‌های روستاهای استان گیلان عنوان کرده و گفته بود: «هنوز بسیاری از قول‌هایی که برای بهبود وضعیت جاده‌های سطح کشور داده‌شده بود محقق نشده است
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین بلاتکلیفی در اجرای پروژه راه‌آهن گیلان و همچنین ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه رشت- قزوین را از مهم‌ترین دلایل مطرح‌ شدن طرح استیضاح عباس آخوندی اعلام کرده است.
در همین حال، غلامعلی جعفرزاده، از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح وزیر راه را در شرایط فعلی «خلاف مصلحت و بی‌نتیجه» دانست.
این نماینده مجلس که با سایت «جماران» گفت‌وگو کرده است، این استیضاح را «سیاسی» توصیف کرده است، هرچند که به گفته او، شکل و پوسته‌اش این است که مسائل مردم مطرح می‌شود.
به گفته غلامعلی جعفرزاده، مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد وزارت راه در سه ماه نخست امسال، کمتر از یک درصد از اعتباراتش را دریافت کرده است.
این نماینده رشت، درصد تخصیص اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در نیمه نخست امسال را ۱۷ تا ۱۸ درصد اعلام کرده است.
عباس آخوندی سومین وزیر دولت حسن روحانی است که استیضاح او در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.
پیش‌ از این طرح استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم با استیضاح نمایندگان از وزارت برکنار شد، اما طرح استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌ و پرورش که در تیرماه امسال در مجلس مطرح شد، رأی کافی نمایندگان را به‌ دست نیاورد تا همچنان علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌ و پرورش باقی بماند.
عباس آخوندی از مهم‌ترین منتقدان پروژه مسکن مهر دولت محمود احمدی‌نژاد است  و با در دست گرفتن سکان وزارت راه و شهرسازی،‌ تداوم اجرای این پروژه را متوقف کرد، اما وعده داد پروژه‌های در دست اجرای مسکن مهر را تا زمان تحویل به خریداران ادامه دهد.
عباس آخوندی، در دولت دهم اکبر هاشمی رفسنجانی نیز عهده‌دار وزارت مسکن و شهرسازی بود، او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ که با اعتراضاتی همراه شد، مشاور میرحسین‌ موسوی، یکی از نامزدهای معترض آن انتخابات و رئیس ستاد اصولگرایان او بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn