قوم فارس مخترع دزدی آب- ارسلان قشقایی

در تمام کتب تاریخی داخلی و خارجی و حتی ویکیپیدیای فارسی بصراحت می نویسد که قنات اختراغ فارسها است و قوم فارس از این اختراع خود بسیار خرسند شده و گمان میکند که لابد شک القمر کرده و پز میدهد. اما ما باید بدانیم که قنات چیست؟ و نتیجه آن بر محیط زیست چیست؟
قنات یعنی انتقال زیر زمینی آب از منطقه پر آب به منطقه بی آب. اما اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، قنات یعنی دزدی زیر زمینی آب از مناطق غیر فارس نشین به مناطق فارس نشین.
کشور پارس باستان از قدیم الایام منطقه بیابانی و کویری بوده و همیشه با کم آبی مواجه بودند. بنابراین قوم فارس بفکر دزدی آب افتاد. قاعدتاً برای انتقال قانونی آب از منطقه ای به منطقه دیگر باید پول ماهانه پرداخت شود و انتقال آب هم توسط کانالهای آب صورت میگیرد که بطور قانونی بر روی زمین حفر میشوند. ولی قوم فارس برای اینکه به انتقال آب از مناطق همسایه هیچ پولی پرداخت نکند، قنات زیر زمینی را اختراع کرد که با حفر کانال در زیر زمین اقدام به دزدی زیر زمینی آب میکرد، طوریکه کسی متوجه نمیشد. طول بعضی از قناتها به چند صد کیلومتر هم میرسند و حتی از کشورهای همسایه نیز آب میدزدند!! در استانهای پر آب، مانند گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی کشاورزان آب زراعی را با پول میخرند ولی فارسها با دزدی زیر زمینی آب توسط قناتها هیچ پولی برای آب نمی پردازند و در گذشته هم پولی نمی پرداختند!!
هم اکنون بیشتر آب استانهای بیابانی کشور ایران مانند: یزد، اصفهان و شمال کرمان توسط قناتهای زیر زمینی تأمین میشوند. به ادعای اداره آب و برق در کشور ایران کنونی حدود 40000 قنات فعال وجود دارد که میزان آبدهی آنها بیش از 600000 لیتر در ثانیه است!! با توجه به اینکه استانهای یزد و اصفهان از جنوب و شرق در محاصره کویر و از شمال به استانهای کم آب سمنان، قم و تهران محدود میشوند، براحتی میتوان فهمید که قناتهای استانهای کویری یزد و اصفهان از آذربایجان و اقلیم قشقایی سرچشمه میگیرند. یعنی از اقلیم قشقایی و آذربایجان جنوبی در هر ثانیه 600000 لیتر آب به مناطق فارس نشین تخلیه میشود!! آنهم کاملاً مجانی!! در حالیکه کشاورزان قشقایی و آذربایجانی برای خرید آب زراعی پول بسیاری می پردازند!! آیا این ظلم آشکار است یا نه؟!
علاوه بر قناتهای زیر زمینی که آب را بطور پنهانی و زیر زمینی از اقلیم قشقایی و آذربایجان به مناطق فارس نشین می دزدند، اخیراً کانالهای جدیدی هم روی زمین حفر کرده اند که آشکارا آب مناطق غیر فارس نشین را به مناطق فارس نشین می برند. معروفترین کانال، تونل گلاب است که آب آشامیدنی شهر قشقایی نشین سامان شهر در استان چهار محال و بختیاری را به زاینده رود تزریق کرده و مجانی به اصفهان منتقل میکنند، این در حالیست که کشاورزان قشقایی سامان شهر در فقط و فلاکت اسیر هستند!! کانالها و لوله های قطور انتقال آب بسیاری هم از استانهای لرستان و خوزستان به مقصد اصفهان و یزد کشیده شده اند. تمام چشمه های روستاهای قشقایی نشین در استان فارس مانند، روستاهای فراشبند و قلات را به شهر شیراز کشیده شده اند!!
در حالیکه مناطق غیر فارس نشین مانند اقلیم سرسبز قشقایی یورد، آذربایجان، لرستان و خوزستان در حال خشکیدن هستند، مناطق کویری فارس نشین چنان سر سبز شده اند که انگار به بهشت تبدیل شده اند!! آیا با شرایط فوق میتوان هیچ امیدی به آینده ایران داشت؟!
جواب بسیار ساده است. مناطق فارس نشین آب ندارند و ناچاراً از مناطق غیر فارس نشین آب بدزدند. اگر قشقایی یورد و آذربایجان جنوبی از ایران مستقل نشوند، بزودی تمام چشمه ها و حتی جویبارهایمان توسط قوم فارس دزدیده خواهند شد و هر کسیکه لب به اعتراض میگشاید را اعدام خواهند کرد. تا دیر نشده باید ملت تورک از ایران افسار گریخته، مستقل و آزاد شود

<br/><a href="http://oi60.tinypic.com/3syrp.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn