Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

اباذر اسماعیلی میدانی: تدریس زبان تورکی/ انتخابات مجلس/ تولیت مکه و مدینه/رهبری جهان اسلام

نهمین مصاحبه از سلسله مصاحبه های آنادیلی تی وی با اباذر اسماعیلی میدانی
اباذر اسماعیلی میدانی نایب رئیس و سخنگوی کنگره جهانی ترکان ایران بتاریخ 7 مهرماه 1394 در گفتگو با سایت آنادلی تی وی؛ با انتقاد از دولت روحانی در رابطه با عدم اجرای اصل 15 و 19 قانون اساسی اظهار داشت: امسال نیز همانند سالهای گذشته؛ سال تحصیلی در مناطق تورک نشین ایران؛ بدون تدریس زبان تورکی ایرانی در کنار زبان فارسی در مدارس شروع شد که این قصور و اهمال جدی وزارت آموزش و پرورش و سایر ارکان دولتی؛ دولت به اصطلاح تدبیر و امید حسن روحانی است.
وی ضمن اشاره به ثبات و امنیت داخلی و قدرت بین المللی جمهوری اسلامی؛ اظهار امیدواری کردند در سال آینده با همت مجلس جدید و همکاری دولت؛ این خواسته بحق ملت ایران، بویژه مردم شریف آذربایجان و سایر تورکهای ایران محقق گردد.
نایب رئیس کنگره جهانی ترکان ایران در رابطه با انتخابات مجلس دهم که اسفند ماه برگزار خواهد شد؛ گفتند: ما در راستای سیاست همدلی و همزبانی مقام معظم رهبری و در جهت کمک به اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و کاندیدا خواهیم شد.
وی اظهار داشتند امروزه جمهوری اسلامی بیش از همه به اتحاد و یکپارچگی داخلی و اظهار اقتدار خارجی نیاز دارد. لذا همه طیف ها باید در انتخابات حضور پرشکوه داشته و مجلسی مقتدر و متحد باید تشکیل شود تا قدرت حل مشکلات داخلی و خارجی را داشته باشد.
ایشان در ادامه اظهار داشتند که برخی احزاب و جریانات سیاسی قانونی از داخل کشور از شخص ایشان و از کنگره ترکان دعوت به کاندیداتوری و شرکت در انتخابات کرده اند و در این خصوص جلساتی نیز برگزار شده است و در آذرماه نیز جلسه ای مشترک با برخی از احزاب خواهند داشت.
ایشان در رابطه با بررسی صلاحیت های انتخاباتی گفتند: علیرغم اینکه خودش درمجلس ششم و هفتم رد صلاحیت شده اند؛ اما معتقد به نظارت استصوابی شورای نگهبان بود و آن را مشروع؛ قانونی و مصداق عینی حق الناس میدانند. وی اضافه کردند اگر مجدداً رد صلاحیت شوند باز هم همانند گذشته عملکرد شورای نگهبان را تایید کرده و آن را حکمت الهی برای خودشان خواهند دانست. ایشان معتقدند درهرصورت شورای نگهبان را نباید تضعیف کرد.
نایب رئیس و سخنگوی کنگره جهانی ترکان ایران در را بطه با اتفاق مکه ومنا که سبب قربانی عده ای کثیر از حجاج گردید؛ گفتند: من معتقدم حاکمان آل سعود علاوه بر عدم کفایت برای تولیت و سرپرستی این اماکن متبرکه؛ حاکمانی نامشروع بوده و باید از این سمت مقدس خلع شوند.
لازم بذکر است که اباذراسماعیلی میدانی معتقد است که تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده ؛ سران نظام و انقلاب اسلامی؛ ضمن اینکه سیاستمدارانی باهوش و متعقل بوده اند ؛ اصولگرایان با صلابت ولی انعطاف پذیری نیز بوده اند. که امنیت و اقتدار ایران امروز؛ نشان بارز این مدعا ؛ و حاصل این سیره الی الله است.
اباذر اسماعیلی میدانی معتقد است رهبران جمهوری اسلامی درآینده نزدیک نیز ؛ با تدریس زبان تورکی در مدارس؛ با سیاست و تدبیر برخورد کرده با یک تیر سه نشان را خواهند زد.
الف: با پایان دادن به بیعدالتی تورک ستیزی بازمانده از رژیم طاغوت پهلوی؛ و با ممنون و مدیون کردن تورکهای ایران ؛ امنیت داخلی نظام و انقلاب اسلامی را بیمه خواهند کرد.
ب: با این عمل ؛ ایران را وارد باشگاه جهان تورک کرده ؛ رهبری کشورهای تورک زبان و آسیای میانه را از چین تا یونان؛ عهدار شده ؛ نفوذ انقلاب اسلامی را توسعه خواهند داد.
ج: نظر به توان جغراقیایی و جمعیتی ایران؛ با ایجاد اتحاد جهان تورک و جهان عرب یعنی اتحاد آسیای میانه با آسیای غربی؛ موجب تاسیس امت اسلامی شده و خود نقش رهبری ایفاء خواهند کرد ؛
و نهایتاً بدینوسیله رهبری خود را بر جهان اسلام تثبیت خواهند کرد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn