دیدار "مدیر بخش ایران و مشاور کاترین اشتون" و مشاورین "نائب رئیس کمیسیون ناتو"، "رئیس کمیسیون روابط با شورای اروپا"، "فراکسیون محیط زیست" با نمایندگان آذوح و گادپ+ تصاویر

آذوح: روز چهارشنبه 13 فروردین 1393 نمایندگانی از پارلمان اروپا ضمن شرکت در جلساتی که با هیاتی از آذربایجان جنوبی ترتیب داده شده بود تاکید کردند توان خود را برای رساندن خواستهای ملت ترک آذربایجان به مجامع بین المللی به کار خواهند بست.
به گزارش آذوح آقایان "روبرتو اولمی، مدیر بخش ایران و مشاور کاترین اشتون"، "لیز جاناتان، مشاور نائب رئیس کمیسیون ناتو در پارلمان اروپا"، "پائولو برگاماچی، مشاور فراکسیون محیط زیست" و "ایلیا سوبوتین، مشاور رئیس کمیسیون روابط با شورای اروپا" در دیدارهای جداگانه ای با نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح – گادپ )" شرکت نمودند.
آقای اولمی به عنوان مشاور خانم کاترین اشتون و مدیر بخش ایران در کمیسیون اروپا، با بیان مختصری از فعالیتهای پارلمان اروپا در خصوص ایران اشاره کرد از وضعیت ملتهای غیرفارس ساکن در ایران آگاه بوده و اسناد و مطالعاتی در این مورد در حال پیگیری است.



وی همچنین با تاکید بر آگاهی خود از وضعیت اورموگولو اظهار داشت بخش تحت سرپرستی وی نسبت به این دریاچه و اتفاقات روی داده در حاشیه ی آن حساس بوده و تحقیقات در مورد آن ادامه دارد. وی نتایج خشک شدن اورموگولو را بسیار بدتر از خشک شدن دریاچه ی آرال دانسته و بر لزوم جلوگیری سریع روند خشکانده شدن آن تاکید نمود.



آقای لیز جاناتان به عنوان مشاور نائب رئیس کمیسیون ناتو در پارلمان اروپا، با اشاره به رای گیری پارلمان اروپا درخصوص ایران بیان کرد شرح مذاکرات و وضعیت ملتهای غیرفارس را پیش از رای گیری در اختیار نائب رئیس کمیسیون ناتو قرار خواهد داد. وی همچنین تاکید کرد ماه آتی طی نامه ای به خانم کاترین اشتون نظر وی را مخصوصا در مورد آذربایجان جنوبی جویا شده و این جواب از سوی پارلمان اروپا به عنوان سندی رسمی ثبت خواهد شد.



دیدار با آقای پائولو برگاماچی، مشاور فراکسیون محیط زیست پارلمان اروپا، به اورموگولو اختصاص یافت. وی با اظهار ناراحتی فراوان از وضعیت این دریاچه بیان کرد فراکسیون محیط زیست پیگیری این موضوع را در برنامه دارد و اظهار داشت در ماه گذشته پارلمان اروپا در مورد اورموگولو نشستی برگزار کرده و به دستورات و نتایج معینی دست یافته است.

 
آقای ایلیا سوببوتین، مشاور رئیس "کمیسیون هماهنگ کننده روابط شورای اروپا با اتحادیه ی اروپا" نیز با اشاره به دیدار سال گذشته ی نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" با وی اذعان داشت سیاستهای دولت روحانی در خصوص نقض حقوق بشر بدتر از رویه ی دولت پیشین بوده و ملتهای غیرفارس بیش از قبل زیر فشار نیروهای امنیتی قرار دارند.



گفتنی است آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی)، آقای امیر مردانی(سخنگوی جنبش دانشجویی آذربایجان- آذوح) و خانم آیدا بیلگین(فعال حقوق زنان آذربایجان جنوبی) در این دیدارها شرکت داشته و جزوات و مدارک متعددی در خصوص نقض گسترده ی حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، اورمو گولو و... به نمایندگان پارلمان اروپا تقدیم نمودند.
لازم به ذکر است این هیات روز دوشنبه نیز با نائب رئیس پارلمان اروپا ملاقات کردند که مشروح آن را می توانید از لینک زیر مطالعه فرمایید:
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn