دیدار نماینده ی "اتحاد آذربایجان جنوبی" با اعضا و مشاورین پارلمان اروپا+ تصاویر

آذوح: در هفته ی جاری نماینده ی "اتحاد آذربایجان جنوبی" در جلساتی که با نمایندگانی از پارلمان اروپا ترتیب داده شده بود حضور یافت. در این جلسات اعضا و مشاورینی از پارلمان اروپا شرکت کرده و تاکید کردند از تمامی توان خود برای رساندن خواستهای ملت ترک آذربایجان به مجامع بین المللی استفاده خواهند نمود.
به گزارش آذوح روز دوشنبه 22 تیر 1394 پروفسور "کلاوس بوچنر Klaus BUCHNER"(عضو کمیسیون ویژه ی ایران، کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا) و آقای "ماکسیم وان دن بوخه Maxim Van den Bossche"(مشاور کمیسیونهای روابط خارجی، حقوق بشر، امنیت و دفاع) در دیدارهای جداگانه ای با نماینده ی "اتحاد آذربایجان جنوبی" شرکت نمودند.
در این گفتگوها اصلی ترین موارد به وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی، وعده های رئیس دولت جدید ایران در خصوص آذربایجان جنوبی و موضوع اورموگولو اختصاص یافت. آنها با بیان نظرات، تحلیلها و پیشنهادات خود ضمن تقدیر از فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی به دلیل فداکاریهای خود در راه احقاق حقوق ملی خویش، ایران را یکی از اصلی ترین معضلات سیاسی خاورمیانه عنوان کردند.
ایشان ضمن تاکید بر لزوم ادامه ی همکاریها در خصوص آذربایجان جنوبی و بیشتر شدن فعالیتها، بیان داشتند تمامی توان خود را برای فراهم کردن هرچه بیشتر موقعیت جهت رشد چنین مباحثی در پارلمان اروپا به کار خواهند گرفت.
آقای "بوچنر" که پیش  از این نیز دیداری با نمایندگان "اتجاد آذربایجان جنوبی" داشت با دریافت آخرین گزارشات و اخبار از وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی، مشکلات اقتصادی و چگونگی برخورد رژیم ایران با سرمایه های صنعتی آذربایجان اظهار داشتند که تاکنون متاسفانه نسبت به وضعیت ملتهای غیرفارس در ایران بی توجهی بسیاری صورت گرفته و این مسائل از دید پارلمان اروپا پنهان مانده است.
وقت بیشتر این دیدار به موضوع حیاتی آذربایجان و وضعیت اورموگولو اختصاص یافت و به دلیل عضویت و نائب رئیسی کمیته های مربوطه و همچنین اینکه آقای بوچنر پروفسوری و مدرک دکترای خویش را در رشته ی فیزیک دریافت نموده اند سوالات و مسائل تخصصی فراوانی حول مسائل پیدا و پنهان دریاچه ی اورمیه طرح گردید.
دلایل خشک شدن اورموگولو و رابطه ی جدی آن با سیاستهای اتمی ایران در آذربایجان جنوبی و استفاده ی رژیم ایران از اورانیوم دریاچه ی اورمیه و عواقب این فاجعه موردی است که پیش از این نیز توجه ویژه ی آقای "بوچنر" را به خود جلب کرده و تحقیقات پیگیری در این خصوص صورت می گیرد.
آقای "بوچنر" با اشاره به سفر چندی پیش نائب رئیس پارلمان آلمان به دریاچه ی اورمیه و دلیل این سفر و نتایج آن از لزوم اعتراض مداوم به سیاستهای خشکاندن دریاچه ی اورمیه صحبه کرده و نماینده "اتحاد" نیز با ارائه ی تازه ترین اسناد، مدارک، تصاویر و... بر ضرورت توجه فوری در این خصوص تاکید کرد.
گزارش دیدارهای آتی نیز متعاقبا ارسال خواهد گردید.
گفتنی است آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی) در این دیدارها شرکت داشتند.
لازم به ذکر است گزارش فعالیتهای "اتحاد آذربایجان جنوبی" را می توانید از لینک زیر مطالعه نمایید:
آذوح






Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn